Porsche Boxster Spyder

Vzpomínka na legendární Porsche 550 Spyder je nejlehčí Porsche současnosti.

Porsche 550 Spyder vznikl v roce 1953 a se současným, o 56 let mladším Boxsterem, toho má společného docela dost. Například koncepci s motorem uprostřed. Porsche se rozhodlo ukázat, že nezapomnělo, jak se staví skutečná auta, a tak tu máme nové Porsche Boxster Spyder.

Nový Spyder není jen Boxster s plastovým krytem, jak tomu bývalo dříve, ale skutečně nová karosářská varianta, která se zařadí vedle Boxsteru a Caymanu. Auto je nejlehčí nyní vyráběné sériové Porsche, váží jen 1275 kg. A to prospěje jedné důležité věci – ovladatelnosti. Porsche se sice chlubí tím, že je nový Boxster Spyder také efektivnější, ekologičtější a úspornější, ale to říká jen proto, aby si nový model obhájilo před zdvihači varovných prstů…

Uprostřed uložený plochý šestiválec 3,4 l posílá na zadní kola výkon 320 koní, o 10 koní víc než Porsche Boxster S. Spolu s příplatkovou převodovkou PDK (klasický manuál je standardní výbava) pak dosáhne stovky už za 4,8 sekundy, zvládne 267 km/h a v kombinovaném režimu spotřebuje 9,3 l/100 km.

Protože byl Boxster Spyder navržen především pro ježdění s otevřenou střechou, je její látková náhražka vyloženě nouzová – přesně taková má u správného Spyderu být. Nepochybujeme ale, že si Porsche dalo záležet aspoň na tom, aby do auta neteklo…

Jak asi tušíte, úplně zadarmo to nebude. Základní cena bez daní je 53 100 eur, což spolu s DPH činí nějakých 1 650 000 korun. Na druhou stranu, to se zdá být jako docela fér nabídka za exkluzivní model, jehož hlavní náplní má být radost z řízení.

autoweb.cz

6.11.2009 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist