autoweb.cz > Porsche > Porsche Boxster a Cayman: facelift
Porsche Boxster a Cayman: facelift
Jak je u Porsche zvykem, jednotlivé modely neprochází nějakými brutálními změnami do konstrukce. Zpravidla se jedná o velmi dobře promyšlenou a propracovanou evoluci stávajícího modelu. Schválně porovnejte úplně původní Porsche 911 z šedesátých let a nejnovější produkt Porsche 911 (997).
Nyní nastal čas na omlazení základní modelové řady. Modely Boxster a Cayman se tak dočkaly nejen nového vzhledu, ale rovněž celkem důležitých změn pod „kapotou“.
Předně oba základní modely dostaly nový šestiválec 2,9 l, který nahrazuje starý, ale stále dobře fungující šestiválec 2,7 l. Nový motor má výkon 255 koní v Boxsteru a 265 koní v Caymanu. Silnější modely s označením „S“ mají šestiválec 3,4 l nyní nově také s přímým vstřikováním paliva. Výkon povyrostl na 310 koní u Boxsteru a 320 koní u Caymanu.
Nová je i dvouspojková převodovka PDK, která nahrazuje starý automat tiptronic. S ní dokáže Porsche Cayman S zdolat stovku za 4,9 sekundy. Pro srovnání, základní Boxster s manuálem potřebuje 5,9 sekundy. Nová převodovka s sebou přináší i plusové body z hlediska spotřeby. Porsche Cayman i Boxster se základním motorem 2,9 l a převodovkou PDK dokaží jezdit v kombinovaném cyklu za pouhých 8,9 l/100 km, výkonnější modely S spotřebují rovněž velmi působivých 9,2 l/100 km. V průměru je to zlepšení o více jak 13 % oproti minulým modelům s převodovkou tiptronic.
Z hlediska designu se toho změnilo jen velmi málo a jistě sami poznáte pár nových detailů na přední a zadní části, stejně tak i v interiéru. K dispozici budou nové barevné kombinace a lehce upravený tvar ráfků kol.
Porsche zapracovalo na zvýšení bezpečnosti. Pokud máte pocit, že máte vše pevně pod kontrolou, můžete záchrannou elektroniku samozřejmě úplně vypnout. Jinak jsou Porsche Boxster a Porsche Cayman plně pod dohledem stabilizačního systému nové generace. Ten pracuje v součinnosti s celým automobilem a přizpůsobuje se stylu jízdy řidiče. Novinkou je upravená funkce ABS nazvaná Brake Pre-Loading, což je modifikovaný brzdový asistent. Za normálních okolností má pedál progresivní nástup, ale pokud například prudce sundáte nohu z pedálu plynu, což se zpravidla děje před panickým bržděním, systém připraví v brzdové soustavě maximální tlak a po sešlápnutí pedálu ihned vyvine maximální možnou brzdnou sílu. Z hlediska bezpečnosti je to určitě pozitivní, ale počkejme si, jak bude systém fungovat na okruhu.
Porsche rovněž zlepšilo uživatelské rozhranní systému PCM (Porsche Communication Management), který má nyní intuitivnější ovládání a větší a čitelnější displej. Zvedl se také výkon a kvalita audiosystému, který má nyní přípojky pro externí zařízení, jak je dnes zvykem. Doufejme ale, že nejlepší zvukovou kulisu bude nadále obstarávat plochý atmosférický šestiválec, zejména po montáži příplatkového sportovního výfuku.
Základní cena Boxsteru začíná na 38 600 eur bez daní. V přepočtu a s daní by mohl Boxster stát již 1 148 000 korun, Cayman pak 1 240 000 korun. Boxster S a Cayman S pak vyjdou přibližně na 1 390 000 korun, resp. 1 530 000 korun. Dá se ale očekávat, že na našem trhu bude finální cena o pár desítek tisíc vyšší. Prodej nových modelů začne počátkem roku 2009.
autoweb.cz