autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Porsche 911 Carrera: facelift pro legendu
Porsche 911 Carrera: facelift pro legendu
Jak se stalo zvykem, Porsche neupravuje nějak výrazně design (což je dobře), ale dá si záležet na technice pod kapotou. Designové změny odbudeme pouze tím, že možná na fotkách nějaké najdete, my poznali jen nová zadní světla a trochu jiný přední nárazník.
A teď honem k motorům. Všechny motorizace dostaly přímé vstřikování (poprvé pro Porsche) a přibyla i dlouho očekávána dvouspojková převodovka. Přímé vstřikování pomohlo srazit emise základní Carrery s motorem 3.6 na pohých 225 g CO2 na km, ale zároveň zvednout výkon o dalších 20 koní až na konečných 345. Carrera S s motorem 3.8 dostala navíc 30 koní, takže nyní jich má už 385. Točivý moment poskočil o 19 Nm na 389 Nm u Carrery a o 21 Nm na 420 Nm u Carrery S. Vedle emisí se snižovala i spotřeba. Základní model si nyní vystačí s 9,8 l/100 km a ani nejsilnější a nejtěžší Carrera S Cabriolet nepojede za více než 11 l/100 km.
Sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) sníží emise Carrery S z 242 g na 240 g CO2 na km. Celý mechanismus je také o 10 kg lehčí než starý automat Tiptronic. Akcelerace na stovku se snížila o 0,2 sekundy. Základní Carrera se z klidu na 100 km/h dostane za 4,7 sekundy, Carrera S za 4,5 sekundy. Převodovka PDK pomůže ukrojit další dvě desetiny.
Jak jsme zmínili, na designu se toho moc neměnilo. Zadní světla dostala trochu jiný tvar a LED diody, přední nárazník byl osazen světly pro denní svícení. V interiéru zůstalo vše při starém, jen se změnila kulisa řazení, dotykový display navigace a přibyla možnost připlatit si za ventilovaná sedadla.
Cena bude v Německu začínat na 69 600 eur (1 740 000 korun) za základní model, Porsche Carrera Cabriolet a Carrera S stojí stejně od 78 000 eur (1 950 000 korun) a Carrera S Cabriolet vás přijde na 88 000 eur (2 200 000 korun). Oficiální ceník pro Českou republiku bude následovat co nevidět.
autoweb.cz