Porsche 911 Carrera 4

Před zimní sezónou přijde na trh nová verze s pohonem všech kol. I přes vyšší hmotnost bude mít vynikající jízdní výkony.

Podle mnohých pozorovatelů byl nejlepším modelem mezi základními typy v předchozí řadě 996 právě C4S, který dostane koncem tohoto roku nástupce i v nové generaci 997. S označením Carrera 4 a Carrera 4S navážou nové čtyřkolky na dlouhou tradici, slavně započatou v druhé polovině osmdesátých let supersportovní 959. První klasická 911 s pohonem na všechna kola se objevila v roce 1988, tehdy v podobě série 964.

Největší designovou změnou na nové řadě je nápadné rozšíření zadních boků o 44 milimetrů. Oběma modelům – základní Carreře i silnějšímu modelu S, zůstal stejný výkon, tedy 325 a 355 koní. Carrera 4 zrychlí na 100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se až na 280 km/h, zatímco 4S zvládne stovku za 4,8 sekundy a dosáhne až 288 km/h. Oproti klasickým carrerám s pohonem pouze na zadní kola to jsou vzhledem k vyšší hmotnosti i mechanickému odporu přidaného pohonu na přední kola stále výborné a jen nepatrně pomalejší výsledky.

Díky rozšíření vzadu se u nových modelů změnila i šířka pneumatik. Osmnáctipalcová zadní kola u základní Carrery mají rozměr 295/35, zatímco devatenáctky na 4S měří 305/30.

Pohon na všechna kola je stejně jako v minulosti založený na vícelamelové viskózní spojce, která na předek posílá ve stálém záběru od pěti do čtyřiceti procent točivého momentu.

S příchodem nových modelů provedlo Porsche i některé změny ve stabilizačním systému PSM (Porsche Stability Management) a v elektronicky řízeném systému odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management).

Stabilizační systém pracuje v jistém smyslu s předpruženými brzdami a vymezuje vůli mezi destičkami a kotouči tak, aby byl brzdný účinek po silném sešlápnutí pedálu pokud možno okamžitý a co nejprudší. V případě rychlého, avšak méně silného šlápnutí na brzdový pedál, natlakuje hydraulické čerpadlo brzdovou kapalinu na takový tlak, aby se kola dostala na hranici sepnutí ABS.

Aktivní tlumiče PASM s možností volby mezi základním a sportovním nastavením pevnosti a tvrdosti podvozku, jsou u Carrery 4 za příplatek, u 4S je systém v sériové výbavě. Za příplatek je u obou verzí k dostání sportovní podvozek se snížením světlé výšky o 20 mm. Jeho součástí je i samosvorný diferenciál na zadních kolech.

Další velkou položkou za příplatek je paket Sport Chrono Plus, který mění charakteristiku řídicí jednotky motoru i stabilizačního systému a PASM. V interiéru se s ním navíc objeví i přídavné stopky na palubní desce a sledování časů na jednotlivá kola na okruhu.

Nová Carrera 4 a Carrera 4S se na německém trhu začne prodávat koncem řijna tohoto roku. Známé jsou už i jejich ceny – 82 657 eur za základní model a 92 865 eur za Carreru 4S.

redakce autoweb.cz

13.5.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist