autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Pininfarina Birdcage
Pininfarina Birdcage
Birdcage znamená v překladu „ptačí klec“, a i když to v kontextu současných supersportů zní opravdu legračně, dává to mnohem větší smysl, pokud si vzpomenete na slavnou závodní historii Maserati a stejně pojmenovaný model z přelomu 50. a 60. let, který svůj výstižný název dostal proto, že v něm byla uvnitř všude vidět odkrytá trubková konstrukce.
O novodobém Birdcage se to už říct nedá, protože je stejně jako všechny ostatní moderní supersporty vyrobený z karbonu a hliníku.
Auto, které má oslavit 75. výročí založení Pininfariny, je založené na současném Maserati MC12, ale i MC12 je opět pouze přebudovaným Ferrari Enzo.
Koncept má však ještě vyšší výkon, Maserati udává pro vidlicový dvanáctiválec o objemu 6 litrů hodnotu „přes 700 koní“. Má i mnohem větší kola, vpředu s dvaceti- a vzadu dvaadvacetipalcovým průměrem.
Tvar Birdcage je založený na dvou nosných tématech závodních okruhů – kapky a obráceného křídla. V širším pojetí je Birdcage průnikem těchto dvou
prvků, ale podobně jako u Ferrari poskytuje pod prosklenou zužující se plochou střechy otevřený pohled na motor.
Přední maska připomíná nové Quattroporte, které pro Maserati také navrhoval Pininfarina, zatímco celou zadní část tvoří obří difuzor.
Na Birdcage spolupracovala i firma Motorola, která vybavila interiér head-up displejem a řadou nejmodernějších funkcí pro spojení s telefonní sítí a internetem.
I přes reálné technické základy z Enza zůstane Birdcage pouze konceptem. S ohledem na nedávné přesunutí Maserati z působnosti Ferrari přímo pod Fiat a zamýšlenou užší spoluprací s Alfou je jisté, že na další supersport v nabídce už nebude místo.
redakce autoweb.cz