autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 908 HDI FAP: další naftový závoďák
Peugeot 908 HDI FAP: další naftový závoďák
Potvrzeno: turbodieselové Audi R10, které loni vyhrálo nejslavnější vytrvalostní závod na světě, nebylo osamoceným výstřelem do tmy. Potenciál vznětového motoru pro tento druh závodění si uvědomil také Peugeot a po konceptu 908 RC představuje vytrvalostní speciál 908 V12 HDI FAP.
Čtenáři znalí zkratek používaných koncernem PSA vědí, že poslední trojice písmen prozrazuje přítomnost filtru pevných částic. Claudie Guillois, zodpovědný za vývoj pohonného ústrojí projektu 908, potvrdil, že se jeho týmu podařilo dosáhnout plánovaného výkonu 700 koní a točivého momentu 1300 Nm. Nezastírá však, že po stránce spolehlivosti, spotřeby a vyrovnanosti chodu leží před jeho lidmi ještě kus práce.
Peugeot bude provozovat tři vozy – dva jsou určeny pro sérii LMS a Le Mans, třetí poslouží jako vývojový prototyp.
První ostrý start čeká 908 14.-15. května v Monze. Za jeho volantem se v průběhu sezóny objeví mimo jiné pilot Ferrari F1 Marc Gené a kontroverzní mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve.
Peugeot není na okruhu La Sarthe žádným nováčkem: v letech 1992 a 1993 zde dokázal vyhrát s vozem 905. Firma se netají úmyslem získat v Le Mans zlatou medaili i tentokrát.