Peugeot 908 HDI FAP: další naftový závoďák

Francouzi se vrací do Le Mans s uzavřeným prototypem, jehož dvanáctiválec spaluje naftu.

Potvrzeno: turbodieselové Audi R10, které loni vyhrálo nejslavnější vytrvalostní závod na světě, nebylo osamoceným výstřelem do tmy. Potenciál vznětového motoru pro tento druh závodění si uvědomil také Peugeot a po konceptu 908 RC představuje vytrvalostní speciál 908 V12 HDI FAP.

Čtenáři znalí zkratek používaných koncernem PSA vědí, že poslední trojice písmen prozrazuje přítomnost filtru pevných částic. Claudie Guillois, zodpovědný za vývoj pohonného ústrojí projektu 908, potvrdil, že se jeho týmu podařilo dosáhnout plánovaného výkonu 700 koní a točivého momentu 1300 Nm. Nezastírá však, že po stránce spolehlivosti, spotřeby a vyrovnanosti chodu leží před jeho lidmi ještě kus práce.

Peugeot bude provozovat tři vozy – dva jsou určeny pro sérii LMS a Le Mans, třetí poslouží jako vývojový prototyp.

První ostrý start čeká 908 14.-15. května v Monze. Za jeho volantem se v průběhu sezóny objeví mimo jiné pilot Ferrari F1 Marc Gené a kontroverzní mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve.

Peugeot není na okruhu La Sarthe žádným nováčkem: v letech 1992 a 1993 zde dokázal vyhrát s vozem 905. Firma se netají úmyslem získat v Le Mans zlatou medaili i tentokrát.

25.1.2007 3:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist