autoweb.cz > Ferrari > Ostré Ferrari F430 se jmenuje Scuderia, nikoliv Challenge Stradale
Ostré Ferrari F430 se jmenuje Scuderia, nikoliv Challenge Stradale
Automobilka z Maranella se rozhodla pustit do světa podobu a technické údaje nového modelu, který avizovala začátkem března.
Lehčí, ostřejší, více na okruhové ježdění zaměřené Ferrari poněkud překvapivě nenese přízvisko Challenge Stradale, známé z dřívějších osmiválcových modelů značky. V Maranellu se rozhodli, že závodní geny auta lépe zdůrazní slovo Scuderia.
Ačkoliv při uvedení F430 inženýři tvrdili, že posunutí výkonu 490 koní (360 kW) na kulatou hranici 500 by si vyžádalo neúměrné náklady, tak horké to asi nebylo. Upravený vidlicový osmiválec 4,3 l v modelu Scuderia totiž vyvine 375 kW, neboli 510 koňských sil.
Auto je přibližně o 100 kg lehčí než standardní F430. Ferrari zatím neuvádí, jak této úspory dosáhlo, ale troufneme si hádat: boční a zadní okna z plastu, méně akustické izolace, lehčí ráfky, karbon-keramické brzdy, možná titanový výfuk… Některé vnější panely karoserie budou nejspíše karbonové – tipovali bychom kapotu.
Sériově dodávaná poloautomatická převodovka F1 má nový software, který zkracuje dobu řazení ze 150 na 60 milisekund, pokud na ovladači Manettino zvolíte nejdivočejší z pěti režimů. Poloha manettina ovlivňuje rovněž funkci elektronicky řízeného diferenciálu a stabilizačního programu F1-Trac.
Odlehčené vozy Challenge Stradale, respektive nyní Scuderia, jsou pro Ferrari tím, čím je pro Porsche kultovní řada RS: nekompromisními sportovními auty pro pravidelné návštěvníky závodních okruhů. Tomu bude odpovídat hluk uvnitř, tvrdost odpružení i světlá výška. Na cesty do práce rozhodně existují vhodnější auta. Srovnávací testy Ferrari F430 Scuderia a Porsche 911 GT3 RS budou určitě patřit k nejpříjemnějším povinnostem, jaké na motoristické novináře z celého světa čekají ve druhé polovině roku.
Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem tuhle novinku představí samotný Michael Schumacher.
autoweb.cz