autoweb.cz > Opel > Opel Insignia: první jízdní dojmy
Opel Insignia: první jízdní dojmy
Ve čtvrtek jsem měl možnost prvně otestovat nový Opel Insignia. Jelikož se ale jednalo o poměrně krátkou projížďku, nechtějte po mě, abych vyvozoval nějaké ultimativní závěry. Na plnohodnotný test nebo první jízdu si proto ještě chvíli počkejte.
Ke svezení jsem zvolil dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem o výkonu 220 koní při 5300 ot./min. a točivém momentu 350 Nm při 2500 ot./min, který byl spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. A hned na úvod je nutné říci, že mě pohonné ústrojí velmi příjemně překvapilo. Motor se projevuje velmi kultivovaně, nehlučí, vydává celkem ucházející zvuk a velmi rád se vytáčí. Automatická převodovka mu dobře asistuje, řadí rychle a plynule, jednotlivé převody volí chytře a bez většího váhání. Můžete si zařadit i sami sekvenčím voličem. Motoru snad lze vytknout jen trošku větší turboefekt, ale ten se projevuje pouze při prudkém přidání plynu v nízkých otáčkách. Ani se spotřebou to nebude tak hrozné. Při rozumné jízdě se bude pohybovat do 10 litrů na 100 km.
Opel Insignia velká fotogalerie
Co se ovladatelnosti týče, Opel Insignia znamená pro tuto značku obrovský skok kupředu. Nečekejte, že vám budu auto porovnávat s Mondeem nebo Mazdou 6, bude lepší si počkat na přímé srovnání. Už ale to, že auta je potřeba společně porovnat, abychom našli rozdíly, svědčí o skutečných schopnostech Insignie. Podvozek velmi ochotně mění směr, reaguje rychle a přesně a velmi dobře odolává nedotáčivosti. U Vectry jste měli pocit, že motor leží asi pět metrů před přední nápravou a váží dvě tuny. Zde máte pocit, že řídíte auto s motorem uprostřed.
Stisknutím tlačítka „sport“ se schopnosti Insignie posunou ještě dál. Podvozek sice ztratí své komfortní nastavení, ale auto se odmění ostrou reakcí na plyn, příjemně tuhým řízením a vysokou mírou přilnavosti na obou nápravách.
Interiér Insignie vypadá době, ale bude dobré dávat pozor při výběru barevných kombinací, protože dřevo a hnědé plasty v testovaném voze nepůsobily příliš přesvědčivě. Také chod otočných ovladačů a přepínačů by mohl být lépe definovaný. Jinak není na první pohled z ergonomického hlediska co vytknout, ani pozici za volantem, která byla u Vectry naprosto špatná.
Abych to shrnul, nová Insignia je konečně konkurenceschopným autem od Opelu a nebojím se říci, že po dynamické stránce s ním bude mít Ford Mondeo a Mazda 6 hodně práce. Teprve velký test ukáže, jak si Insignia stojí v reálném světě, ale první dojem je více než dobrý.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 162 / 220 při 5300 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 350 Nm při 2000 - 4000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 131 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 240 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 14,0 / 7,0 / 9,6 |
Objem nádrže (l) | 70 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4830 |
Šířka (mm) | 1856 |
Výška (mm) | 1498 |
Rozvor náprav (mm) | 2737 |
Provozní hmotnost (kg) | 1670 |