autoweb.cz > Opel > Opel Insignia je venku!
Opel Insignia je venku!
Nedíváte se na žádný koncept, ale na sériovou podobu nového sedanu Opel Insignia. V nabídce evropské značky General Motors nahradí Insignia dlouholetou stálici jménem Vectra – změna názvu má symbolizovat změnu myšlení, které stojí v pozadí projektu.
Stejně jako třeba Ford Mondeo chce Opel Insignia soutěžit na samém pokraj prémiového segmentu a brát zákazníky mj. autům jako BMW řady 3 nebo Audi A4. K tomu jí má pomoct nový (a zdá se, že povedený) design v duchu studie Opel GTC, luxusnější interiér i větší karoserie: Insignia je o 17 cm delší než Vectra.
Opel Insignia velká fotogalerie
Podobně jako Ford chce i Opel nadále nabízet tři karosářské varianty: sedan, liftback a kombi. První dvě karoserie mají shodné dveře i prosklení, to v zájmu nižších výrobních nákladů. Všechny tři varianty pak sdílejí také shodný rozvor a podlahovou plošinu: Insignia je první sériový model General Motors, postavený na nové platformě Epsilon 2.
Opel důkladně zapracoval na vnitřním prostředí: výběr materiálů, dílenské zpracování i design interiéru jsou prý úplně někde jinde než v případě Vectry.
Pro začátek nabídne Opel pro Insignii čtyři pohonné jednotky, přičemž všechny splňují Euro 5 a mají šestistupňovou převodovku. Základní pohonnou jednotkou bude benzínový čtyřválec o výkonu 140 koní, z opačné strany uzavře nabídku šestiválec o výkonu 260 k. Zcela nový je dvoulitrový diesel, který bude k mání ve verzích 130 a 160 koní. Později se přidá ještě úsporná varianta EcoFlex a naopak i sportovní varianta OPC.
Opel Insignia se oficiálně představí světu 22. července na londýnském autosalonu, k zákazníkům zamíří první kusy někde začátkem podzimu. Výrobce očekává největší zájem z Velké Británie, kde se opely tradičně prodávají pod značkou Vauxhall – přes kanál La Manche zamíří až 45 % vyrobených Insignií. Druhým nejvýznamnějším trhem má být Německo s 38 procenty.
autoweb.cz