autoweb.cz > Opel > Opel Insignia: do detailu!
Opel Insignia: do detailu!
Opel Insignia je velmi očekávané auto, od kterého si Opel slibuje zlepšení pověsti jakožto výrobce kvalitních aut, jež mají co nabídnout i po dynamické stránce.
Opel vybavil Insignii spoustou technologických novinek. Za všechny jmenujme například Front Camera System, který umí sledovat mj. dopravní značení. Ten bude sice k dispozici pouze za příplatek, ale v základních modelech najdete všechno od ABS, ESP a jiných elektronických pomocníků až po osm airbagů.
Základní motorizací je benzinový čtyřválec 1.8 ECOTEC o výkonu 140 koní při 6300 ot./min. a točivém momentu 175 Nm při 3800 ot./min. Spolupracovat bude se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Dále si budete moci vybrat přeplňovaný dvoulitr o výkonu 220 koní při 5300 ot./min. a točivém momentu 350 Nm při 2000 ot./min. nebo vrcholný 2.8 V6 Turbo, který na všechna čtyři kola posílá 260 koní v 5500 ot./min. a 350 Nm, dostupných v rozsahu 1900 až 4500 ot./min. Pohon všech kol je na šestiválcovém modelu standardem a pro 2.0 Turbo bude za příplatek.
Opel Insignia velká fotogalerie
Příznivci nafty si budou moci vybírat ze dvou variant dvoulitrového turbodieselu. První poskytuje 130 koní při 4000 ot./min. a 300 Nm od 1750 do 2500 ot./min. Druhá verze nabízí 160 koní při 4000 ot./min a 350 Nm ve stejném rozsahu jako slabší verze. Později také přibude diesel s dvoustupňovým přeplňováním, který se představil v Saabu 9-3, a nejmenší benzinová šestnástistovka s turbem i bez něj. Všechny motory splňují emisní normu EURO 5.
Opel si dal záležet na snížení aerodynamického odporu, jehož koeficient činí působivých 0,27. Nižší aerodynamický odpor prospívá nejenspotřebě a emisím, ale také komfortu – v interiéru je pak o poznání nižší hluk.
Insignia přináší i nový systém FlexRide. Jak název napovídá, půjde o adaptivní podvozek, který spolupracuje s motorem a převodovkou. K dispozici je několik stupňů nastavení od komfortního přes normální až po sportovní, kdy se přitvrdí podvozek, přiostří reakce na plyn a automatické převodovka bude řadit rychleji a ve vyšších otáčkách. Zajímavostí je podsvícení přístrojů, které při přepnutí do sportovního módu změní barvu z bílo oranžové na agresivní červenou. FlexRide bude za příplatek u základní benzinové a dieselové motorizace. Silnější motory ho dostanou v rámci základní výbavy.
Pohon všech kol, který je standardem pro šestiválec a za příplatek pro přeplňovaný čtyřválec, používá elektronicky ovládanou spojku Haldex, která podle potřeby rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravu. Systém ale nečeká na prokluz předních kol, zadní kola připojuje ještě předtím. Elektronicky ovládaný diferenciál zadní nápravy pak eliminuje protáčení vnitřního kola. Opel slibuje více řidičských zážitků a méně zásahů ESP do řízení, protože většinu krizových situací má vyřešit elektronické rozdělování výkonu pohonem 4×4.
Opel brzy zveřejní jak oficiální ceník modelů a výbav, tak datum zahájení prodeje.
Insignia bude soupeřit v nabitém segmentu střední třídy například s Fordem Mondeo, Renaultem Laguna nebo naší Škodou Superb.
autoweb.cz