autoweb.cz > Lexus > Nový Lexus GS 460: první dojmy
Nový Lexus GS 460: první dojmy
Lexus, výrobce luxusních vozů náležející pod křídla japonského gigantu Toyota, je na koni. Po uvedení limuzíny LS 460 a fascinující hybridní varianty LS 600h (jejíž recenzi připravujeme) teď vylepšil svůj prostřední model GS. V případě, že byste to náhodou nevěděli: Lexus GS je sedan vyšší třídy, namířený proti tradičním německým vozům BMW 5, Mercedes třídy E a Audi A6.
Vylepšení jsou nenápadná, pohledem prakticky nezjistitelná, ale zdá se, že výsledkem by mohlo být citelně lepší auto. Modelová řada nadále sestává z úvodního šestiválce GS 300, hybridního provedení GS 450h a vlajkového modelu s motorem V8. Všechny verze GS jsou sedany s pohonem zadních kol a spalují benzín.
Osmiválec z vlajkové lodi
Technicky došlo k nejrozsáhlejším úpravám na vrcholu nabídky. Dřívější model GS 430 byl nahrazen novým GS 460. Usuzujete-li z názvu na přítomnost vidlicového osmiválce z limuzíny LS, usuzujete správně. Jednotka V8 o zdvihovém objemu 4,6 l patří nepochybně k nejsofistikovanějším osmiválcům světa. Má proměnné časování sacích i výfukových ventilů a zdvojené vstřikování paliva – vstřikovače najdete jak v sacím potrubí, tak ve spalovacích komorách. Lexus tvrdí, že jak přímé, tak nepřímé vstřikování má svoje nevýhody a že pouze kombinací obou lze zaručit jak špičkový výkon při plné zátěži, tak jemný chod po nastartování za studena.
Můžeme-li soudit podle krátké seznamovací projížďky, něco na tom bude: hned po spuštění se vidlicový osmiválec ozval krémově hladkým šepotem a v okolí centra Prahy nás svezl bez jakéhokoliv náznaku vibrací. Tu odezvu při plné zátěži prověříme až jindy, ale i pár kilometrů po Praze stačilo k poznání, že máme tu čest s jedním z nejkulturnějších spalovacích motorů dneška.
Lexus GS velká fotogalerie
Stejně působivé jako přehled použité techniky jsou i parametry motoru. Vyvine 255 kW/347 koní a poctivých 460 Nm. Zásluhou všech vyjmenovaných vynálezů trvá zrychlení 0-100 km/h o 0,3 s kratší dobu než v případě GS 430 (5,8 vs. 6,1 s) a současně klesla spotřeba z 11,4 na 11,0 l/100 km.
Stejně jako v LS 460 je i v GS 460 osmiválec spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která se zdá být stejně sametová a hebká jako vlastní motor. I když zmiňovaná německá konkurence rozhodně neprodává žádné traktory, bude kultivovanost silnou zbraní nového Lexusu.
Přepracovaný podvozek
Až dosud GS trpělo jedním závažným nedostatkem: komfort odpružení neodpovídal charakteru auta. Pérování se neumělo vyrovnat s nerovnostmi, kanály a dilatačními spárami s důstojností, jakou klientela v této kategorii očekává. Lexus nicméně zapracoval na kalibraci tlumičů a zdá se, že uspěl: zatím žádné GS, které jsem kdy řídil, nejelo po pražských kostkách s tak plavnou lehkostí jako nový model 460.
Lepších tlumičů se dočkaly i dvě ostatní motorizace, GS 300 a GS 450h. Napříč modelovou řadou také došlo k drobným vizuálním změnám v přední partii a na zadním nárazníku, boční ukazatele směru se přestěhovaly do vnějších zpětných zrcátek a přibyly nové vzory litých kol. Drobným změnám se nevyhnul ani interiér.
A co za to?
Lexus není podbízivě levný, ale zato je podstatně rozdavačnější než německé značky, když přijde na výbavu. Šestiválcový GS 300 stojí 1 339 000 Kč, přičemž cena zahrnuje věci jako kožené čalounění s vyhříváním, natáčecí xenony, „bezklíčové“ odemykání a startování či deset airbagů (dva čelní, dva boční, čtyři okenní, dva kolenní vpředu).
Osmiválec GS 460 i hybrid GS 450h vyjdou na shodných 1 759 000 Kč. Ani objednání úplně všech paketů, které Lexus nabízí, nevyžene cenu přes 2,3 miliony korun. Za tyto peníze už ale dostáváte parkovací kameru, ventilovaná sedadla, hlasové ovládání, adaptivní tempomat, aktivní stabilizátory, navigaci, úžasnou aparaturu Mark Levinson…
Lze-li vůbec v souvislosti s takovou částku mluvit o výhodné koupi, Lexus jí rozhodně je. S novým motorem a hladším podvozkem má konečně v ruce dost argumentů, aby se nemusel bát ani pětkového BMW. O těch dvou ostatních nemluvě.
autoweb.cz