autoweb.cz > Ford > Nový Ford Mustang oficiálně
Nový Ford Mustang oficiálně
Představovat nějak sáhodlouze Ford Mustang jako takový by byla zbytečná ztráta času. Tohle auto všichni moc dobře známe a nikdo si ho s ničím na ulici nesplete. Ford v roce 2004 oživil tradici klasických muscle cars povedeným retro designem a jakkoli může být tato první reinkarnace původního Mustangu, kterého známe například ze slavného filmu Bullit, stále pohledná, je čas na změnu, zejména co se týká techniky a použitých materiálů.
Máme tu tedy nový Ford Mustang, který přináší osvěžení jak v designu tak rovněž pod kapotou. Hodnocení vzhledu a porovnání s původním Mustangem necháme čistě na vás, proto se pojďme věnovat technice. Asi nejsledovanější pohonnou jednotkou bude osmiválec 4,6 l, který posílil na 315 koní a 442 Nm. Má shodné parametry jako limitované edice Mustangu Bullit, který se objevil nedávno. Zákazníci byli totiž lehce modifikovaným motorem v Mustangu Bullit tak nadšeni, že se Ford rozhodl k jeho použití jako standardní osmiválcové jednotky.
V nabídce bude samozřejmě i menší šestiválec 4,0 l, který prozatím zůstává nezměněn. Jeho výkon 210 koní nezní příliš lákavě, ale na poklidné ploužení po bulváru to bude stačit, jen se budete muset obejít bez charakterního osmiválcového bublání. Pro milovníky klidné jízdy, navíc s větrem ve vlasech, je ihned k dispozici i kabriolet.
Ford uvádí, že intenzivně dokončuje nové pohonné jednotky, aby vyhověl novým přísným emisním limitům. V roce 2010 tak budou v novém Mustangu k dispozici motory s vyššími výkony, kultivovanějším chodem a samozřejmě nižší spotřebou.
Jelikož Mustang dostal luxusnější základní výbavu, jeho hmotnost vzrostla o přibližně 10 kg. Stále je však o asi 200 kg lehčí než nový Chevrolet Camaro a o Dodge Challenger radši ani nemluvě.
Ford zatím nezveřejňuje podrobné technické informace, ale na těch zas až tak nesejde, protože hlavním lákadlem tohoto auta bude design a osmiválec a je úplně jedno v kolika otáčkách leží jeho nejvyšší výkon nebo jakou má spotřebu.
V základní výbavě najdou zákazníci množství elektronických záchranných systémů včetně kontroly prokluzu a stabilizace, jež přizpůsobují svou funkci stylu jízdy. Pokud to nebude stačit, k dispozici je nově kalibrované ABS a v případě nejhoršího propracované deformační zóny včetně plejády airbagů. Podle Fordu si má nový Mustang z nárazových testů odvézt maximální hodnocení.
Celkově vypadá nový Ford Mustang na velmi lákavé auto a podle prvních odhadů o něj bude na začátku roku velký zájem. Pokud tedy chcete být mezi prvními, běžte rychle složit zálohu, jinak se na vás rok nedostane. Cena by se neměla příliš lišit od odcházejícího modelu, ale i tak očekávejte její zvýšení, zejména se silnějším kurzem dolaru. Okolo jednoho a čtvrt milionu korun by vám však mělo na plně vybavený osmiválcový model stačit.
autoweb.cz