autoweb.cz > Caterham > Nový Caterham Superlight
Nový Caterham Superlight
V Anglii už dlouho vědí, že nejelegantnějším způsobem, jak dát autu vynikající jízdní vlastnosti a zrychlení, je snížit jeho hmotnost na minimum. Tímto heslem se řídí od padesátých let až do současnosti nejen Lotus, ale i pokračovatel jednoho z jeho nejznámějších modelů, firma Caterham se všemi svými verzemi nestarnoucího modelu Seven.Vedle klasických verzí Sevenu vyrábí Caterham už desátým rokem také speciální provedení Superlight, které používá řadu odlehčených dílů z karbonu a další minimalistická řešení. Výhody takového přístupu jsou pak cítit úplně ve všem – v silnějším zrychlení i při použití stejného motoru, větší obratnosti, silnějším brzdění a menším opotřebení pneumatik.Základní Superlight nové generace používá tradiční atmosférický čtyřválec Rover 1,8 l, který má v této aplikaci 140 koní a 167 Nm. U předchozí nejvyšší verze R500/R600 se ale se stejným objemem dostal až na 240 – 260 koní. Silnější modely Superlight na sebe určitě nenechají dlouho čekat, ale u starého motoru z Roveru asi Caterham i přes všechny provedené modernizace nemůže zůstat donekonečná, zvlášť když nové modely CSR mají vynikající motory Ford Cosworth.V základní verzi nemá Superlight ani čelní sklo, jež nahrazuje jen malým deflektorem. Sklo, ale i další položky pro každodenní praktické použití, jako například topení, si však můžete dokoupit. V ceníku je ovšem i příplatková výbava určená pro okruhové jízdy, například samosvorný diferenciál a ochranná klec. Vzhledem k filozofii Superlightu je navíc u každé položky uvedená hmotnostní penalizace, o kterou se celková váha zvýší. Třináctipalcové ráfky nesou okruhové pneumatiky Avon CR500.
Cena továrního kitu, který si musíte doma sami sestavit, je v přepočtu 880 tisíc korun. Za plně sestavený Superlight chce Caterham o dalších 108 tisíc korun navíc. Jak ale firma neopomíná zdůraznit, v obou případech dostanete auto, které má lepší poměr mezi výkonem a hmotností než Ferrari 360 Spider.
Marek Nastoupil