autoweb.cz > Porsche > Nové Porsche Cayenne: co se chystá
Nové Porsche Cayenne: co se chystá
Na letošním autosalonu v Detroitu se měl představit nový Volkswagen Touareg, ale po něm nebylo ani vidu ani slechu. Místo toho se podařilo získat prakticky oficiální informace o dokončované nové generaci SUV Porsche Cayenne, jehož příchod je plánován na autosalon v Ženevě.
Rozměry a hmotnosti
Nové Porsche Cayenne bude lehčí, aspoň tomu nasvědčují zprávy z vývoje. Cayenne S s osmiválcem a automatem bude mít o 180 kg nižší hmotnost než současný model. Není ale jisté, zda naroste do šířky a délky, pouze víme, že se o 40 mm prodlouží jeho rozvor. Delší rozvor se projeví větším prostorem zejména na zadních sedadlech, která bude možno posouvat v délce 160 mm a sklápět. Základní objem kufru se zvětší z 550 na 670 litrů, po sklopení sedadel, čímž vznikne rovná plocha, docílíte objemu 1780 litrů.
Motory
Zatím je potvrzeno, že Cayenne dostane jen lehce upravené motory ze současného modelu. Nižší spotřebě a emisím tak bude pomáhat nižší hmotnost, lepší aerodynamika, nová osmistupňová automatická převodovka, systém stop-start a rekuperace energie při brzdění.
Základní benzínový šestiválec 3,6 l bude mít výkon 300 koní, následuje osmiválec 4,8 l o výkonu 400 koní a tentýž motor přeplňovaný dvojicí turbodmychadel o výkonu 500 koní. Diesel 3,0 l o výkonu 240 koní bude zřejmě velmi brzy nahrazen úplně novým motorem s vyšším výkonem a mnohem nižšími emisemi (a také s kultivovanějším a charakternějším chodem).
Nový Cayenne by měl být ve všech měřitelných parametrech lepší než odcházející model. Přitom právě díky nižší hmotnosti nebylo ani potřeba zvyšovat výkony.
Podvozek
Nový Cayenne dostane přepracovaný podvozek ze současného modelu, který bude mít díky snížené hmotnosti mnohem méně práce. Základní podvozek má klasické tlumiče a ocelové pružiny, vpředu zavěšení s dvojitými příčnými rameny, vzadu víceprvkové zavěšení. Vzduchový adaptivní podvozek PASM bude v základní výbavě pro model Cayenne Turbo, ostatní verze ho budou mít k dispozici za příplatek.
Porsche si při vývoji podvozku nastavilo jako laťku BMW X6 a hrdě tvrdí, že nový model se bude lépe ovládat, bude mít lepší řízení a bude schopen dosáhnout v zatáčkách většího přetížení. Že bychom se tak dočkali SUV Cayenne, které si znáček Porsche zaslouží? Na to si počkejme…
Porsche Cayenne Hybrid
Hybridní model byl oznámen už před dlouhou dobou, ale teprve nyní bude zařazen do nabídky. Pod kapotou má kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,0 l od Audi, který najedete v modelu Audi S4. V Porsche Cayenne Hybrid má taktéž výkon 333 koní. Elektromotor o výkonu 50 koní najdete nad zadní nápravou. Kombinovaný výkon hybridu bude 380 koní, přitom emise spadnou pod 200 g/km CO2 a spotřeba v kombinovaném cyklu se vejde do 8,2 l/100 km.
Podle posledních informací by se mělo nové Porsche Cayenne opravdu ukázat už na autosalonu v Ženevě a jeho prodej začne na některých trzích ještě do konce roku 2010.
autoweb.cz podle Autocar.co.uk