autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Nové Porsche 911
Nové Porsche 911
Po mnohaleté odmlce se na přídi Porsche k velké radosti všech fanoušků klasiky opět objevují jednoduchá a výrazná oválná světla, která devětsetjedenáctku provázejí už přes čtyřicet let. Nová generace nejproslulejšího sportovního auta na světě se tím chce odlišit od Boxsteru, který od svého vzniku sdílí se stávající řadou 996 vzhled přední části karosérie. K odlišení mají u nastupujícího modelu sloužit i další detaily, jako je jiný zadní spoiler, zpětná zrcátka uchycená na zdvojených žebrech a užší spáry karosářských dílů.
Nová řada s označením 997 má sice oficiální premiéru plánovanou až na zářijový pařížský autosalon, ale první tovární fotky a údaje se s velkým předstihem objevují už dnes. Na záběrech je vidět návrat k celkově oblým tvarům světel i celé karosérie, které do jisté míry zmizely s odchodem řady 993, posledního vzduchem chlazeného modelu Porsche.
997 má zvednuté a roztažené blatníky a z předního pohledu dokonce připomíná supersportovní 959 z osmdesátých let. Když zapátráte ještě hlouběji v minulosti, mohou vám seseknutější přední i zadní nárazníky připomenout veteránské Porsche 356. Zadní kola mají širší rozchod a menší světla vzadu vizuálně zvýrazňují větší sílu motorů.
Pro zcela novou generaci devětsetjedenáctky se dnes spekuluje i s vidlicovými osmiválci, ale prozatím zůstává u šestiválcových boxerů. Motory jsou však přepracované (v dalších fázích se počítá i s přímým vstřikováním) a základní verze 3,6 l má mírně zvýšený výkon na 325 koní. Vedle ní se má ale představit i nová Carrera S, která bude mít objem 3,8 l, výkon 355 koní a točivý moment 401 Nm. To už bude stačit na zrychlení na stovku za 4,8 s a maximálku 293 km/h.
U obou verzí je v základní nabídce šestistupňová ruční převodovka, šestistupňový Tiptronic s tlačítky na volantu zůstává za příplatek, stejně jako zcela nový typ převodovky DSG, který poprvé objevil Audi TT.
K velkým změnám došlo na podvozku, který má u nové řady v názvu „aktivní kontrola chování,“ což bude v praxi znamenat možnost nastavení tvrdosti na dva různé stupně. U vyššího modelu bude tento systém v základní nabídce, základní model ho bude mít za příplatek. Populární volbou bude jistě i sportovní podvozek s diferenciálem s omezenou svorností, snížený oproti standardu o 20 mm.
Základní model bude mít osmnáctipalcová kola s pneumatikami 235/40 vpředu a 265/40 vzadu, ale za příplatek bude možné pořídit i devatenáctky s rozměry 235/35 vpředu a 295/30 vzadu, které budou u Carrery S ve standardní nabídce.
Spolu s vnějšími změnami zapracovalo Porsche i na zpracování a tvarech interiéru, který v poslední době čelil stále větší kritice. Celá palubní deska je nová a používá přístroje a vybrané spínače z Cayennu. Materiály použité v interiéru tak již mají odpovídat tomu, co v této cenové kategorii předvádí nejnovější konkurence.
Souběžně s novým modelem zůstanou po jistou dobu v prodeji nejen stávající čtyřkolky Carrera 4 a 4S, ale i Turbo, GT3, GT3 RS a GT2. Prototypové Turbo 997 se již nějakou dobu prohání v maskování po Nürburgringu a až se napřesrok objeví na trhu, mělo by mít alespoň 450 koní, o třicet více, než má dnešní verze.
Nová řada Porsche 997 se má na evropském trhu začít prodávat 17. července.
redakce autoweb.cz