Nové Audi RS4 bez přeplňování

Z Audi prosákla informace, že připravovaná RS4 bude poháněna pouze atmosféricky plněným motorem.

Poslední Audi RS4 ukázalo, že v Ingolstadtu umějí postavit rovnocenného soupeře pro BMW M3. Bylo to auto vskutku zábavné na řízení a ačkoli se nikdy nezbavilo tendence opouštět zatáčku po tečně ven, spoustu lidí si získalo zejména díky nekonečné trakci a úchvatnému atmosférickému vidlicovému osmiválci, který miluje otáčky.

První zprávy se týkají debutu nové RS4. Ačkoli Audi o nejrychlejší „á čtyřce“ mlčí, uniklé dokumenty prozrazují její představení v roce 2010 a zahájení prodeje v roce 2011. Pod kapotou zůstane vysokootáčkový osmiválec, ale zatím o neznámém objemu. Ten bude spojen buď se šestistupňovou manuální, nebo příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Síla poputuje tradičně na všechna kola přes systém Quattro®, který bude upřednostňovat zadní nápravu. Spolu s motorem umístěným více do středu auta tak možná zmizí všudypřítomná nedotáčivost, ale na konečný verdikt si ještě počkejme.

Původně se spekulovalo o zástavbě kompresorem přeplňovaného motoru 3.0 V6, který Audi představilo nedávno. Jistý představitel automobilky nicméně tuto zprávu dementoval s tím, že Audi RS4 zůstane u osmiválce, jehož výkon se bude pohybovat mezi 470 a 480 koni.

Rozhodnutí zůstat u atmosférického plnění vychází z přesvědčení, že Audi má porazit své rivaly (Mercedes C63 AMG a BMW M3) „férovou“ cestou. Nasazení přeplňování by údajně mohlo podkopat důvěru v motorářské schopnosti Audi.

autoweb.cz

4.8.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist