autoweb.cz > Audi > Nové Audi RS4 bez přeplňování
Nové Audi RS4 bez přeplňování
Poslední Audi RS4 ukázalo, že v Ingolstadtu umějí postavit rovnocenného soupeře pro BMW M3. Bylo to auto vskutku zábavné na řízení a ačkoli se nikdy nezbavilo tendence opouštět zatáčku po tečně ven, spoustu lidí si získalo zejména díky nekonečné trakci a úchvatnému atmosférickému vidlicovému osmiválci, který miluje otáčky.
První zprávy se týkají debutu nové RS4. Ačkoli Audi o nejrychlejší „á čtyřce“ mlčí, uniklé dokumenty prozrazují její představení v roce 2010 a zahájení prodeje v roce 2011. Pod kapotou zůstane vysokootáčkový osmiválec, ale zatím o neznámém objemu. Ten bude spojen buď se šestistupňovou manuální, nebo příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Síla poputuje tradičně na všechna kola přes systém Quattro®, který bude upřednostňovat zadní nápravu. Spolu s motorem umístěným více do středu auta tak možná zmizí všudypřítomná nedotáčivost, ale na konečný verdikt si ještě počkejme.
Původně se spekulovalo o zástavbě kompresorem přeplňovaného motoru 3.0 V6, který Audi představilo nedávno. Jistý představitel automobilky nicméně tuto zprávu dementoval s tím, že Audi RS4 zůstane u osmiválce, jehož výkon se bude pohybovat mezi 470 a 480 koni.
Rozhodnutí zůstat u atmosférického plnění vychází z přesvědčení, že Audi má porazit své rivaly (Mercedes C63 AMG a BMW M3) „férovou“ cestou. Nasazení přeplňování by údajně mohlo podkopat důvěru v motorářské schopnosti Audi.
autoweb.cz