autoweb.cz > Toyota > Nová Toyota Verso: první jízdní dojmy
Nová Toyota Verso: první jízdní dojmy
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Toyota Verso navazuje na svého veleúspěšného předchůdce Corolla Verso, který právem sklidil mnoho kladného hodnocení. Jistě, těžko v něm budete hledat auto pro nadšence, ale mnoho lidí nepotřebuje řezat zatáčky, trefovat apexy a zlepšovat své časy na okruhu v Mostě…
Toyota Verso pokračuje ve směru započatém modelem Avensis, se kterým jsme se mohli seznámit nedávno. To poznáte nejen podle designu, ale hlavně podle mnohem kultivovanější a pohodlnější jízdy. Toyota zřejmě věnovala zlepšení hlukové a vibrační izolace mnoho úsilí, protože v tomto směru se Verso a Avensis klidně může rovnat s Volkswagenem Golf ale i mnohem dražšími značkami.
V interiéru na nás ovšem čeká tak trochu zklamání. Přístrojový panel nepůsobí příliš přesvědčivě a už vůbec ne na auto s cenovkou kolem 700 000 korun. Nicméně je zde hodně místa a dostatek odkládacích prostor. Najdeme zde i několik vtipných detailů (například konverzační zrcátko, díky kterému vidíte na všechna sedadla a máte tak přehled o činnostech všech cestujících) a několik velmi nepovedených detailů (například centrální přístrojový panel, na který si prostě stále nemohu zvyknout).
Toyota Verso fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Výbava je opravdu bohatá a již v základu máte stabilizační systém, sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, klimatizaci, elektrická okénka, rádio s CD a MP3 a další drobnosti.
Od Toyoty Verso bych rozhodně nečekal zábavnou jízdu, kdyby představitelé automobilky netvrdili, že nabízí „nekompromisní řidičské zážitky“. Pod tím si v redakci představujeme například tohle, proto jsem si bral klíčky od Versa s benzínovým motorem 1,8 l Valvematic o výkonu 147 koní a s šestistupňovou manuální převodovkou s velkým očekáváním…
Bohužel, při jízdě je Verso asi tak působivé, zajímavé, atraktivní a nekompromisní, jako šálek vystydlého instantního espresa. Řízení nevzbuzuje vůbec žádnou důvěru a ačkoli je motor překvapivě živý, na ekologii nastavená elektronika tlumí veškeré reakce na plyn a vaši radost. Toyotu Verso tak budete řídit jen z donucení.
Pokud ale kladete důraz na pohodlnou a bezpečnou přepravu osob a zavazadel z místa A do místa B s co nejmenším dopadem na životní prostředí, mohla by být Toyota Verso vaším horkým kandidátem.
A kolik za to zaplatíte? Základní model Verso s benzínovým motorem 1,6 l stojí 539 900 korun. Nejlevnější diesel 2.0 D-4D o výkonu 125 koní vás přijde na 609 900 korun. Nejsilnější diesel 2.2 D-CAT s výkonem 177 koní a v maximální výbavě Premium si Toyota cení na vcelku vysokých 849 900 korun.
Toyotu Verso můžete mít i v sedmimístném provedení, za které se připlácí rovných 20 000 korun. Pro velkokapacitní přepravu vašich potomků je to dobré auto, ale jestli si chcete za volantem připadat aspoň trochu jako živá bytost, musíte se poohlédnout jinde.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Toyota Verso |
---|---|
0-100 km/h (s) | 10,4 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1798 |
Kompresní poměr | 10,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 80,5 x 88,3 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 108 kW / 147 koní při 6400 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 180 Nm při 4000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 103,5 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 190 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,9 / 5,7 / 6,9 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 60 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4440 |
Šířka (mm) | 1790 |
Výška (mm) | 1620 |
Rozvor náprav (mm) | 2780 |
Provozní hmotnost (kg) | 1420 |
Celková hmotnost (kg) | 2125 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 450 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1300 |
Zavazadlový prostor (l) | 651 / 1053 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 614 900 Kč |