autoweb.cz > Honda > Nová Honda NSX: japonské Gallardo
Nová Honda NSX: japonské Gallardo
Honda NSX byl patrně nejvýznamnější supersport své doby: svět najednou zjistil, že i superauto může mít spolehlivý motor, nerezavějící karoserii a interiér, který drží pohromadě. Dokonce se říká, že právě NSX přiměla Ferrari dát se do práce a postavit i nějaká pořádná auta.
Nová Honda NSX se ale nerodí snadno. Vedení automobilky nedávno smetlo představu designérů ze stolu a vyzvalo je, aby začali znovu. Dnes konečně začíná projekt „nové NSX“ nabývat konkrétnějších podob. Proč ty uvozovky? Protože nová Honda NSX se ve skutečnosti nebude vůbec jmenovat NSX. Technicky, cenově i svým postavením na trhu zamíří někam jinam. Správně bychom ji tedy neměli považovat za nástupce NSX, ale prostě za nové superauto značky Honda.
Mluvčí automobilky potvrdil, že vůz bude skutečně poháněn vidlicovým desetiválcem, stejně jako někdejší koncept. Dostane také systém pohonu všech kol SH-AWD, který Honda uvedla na svém vlajkovém sedanu Legend. Jeho největší předností je aktivní zadní diferenciál, díky kterému se auto pod plynem může chovat jako zadokolka – pokud se tak naprogramuje.
To největší překvapení, a ne zrovna milé, se ale týká ceny. Honda chce přímo soupeřit s „pětimilionovými“ supersporty, jako jsou Ferrari F430 a Lamborghini Gallardo. Původní NSX přitom stála sotva víc než polovinu částky, kterou jste museli zaplatit za etablovanou konkurenci z Itálie. Dnešní italská superauta jsou ale úplně někde jinde než před osmnácti lety: Honda bude muset nabídnout něco skutečně mimořádného, aby přesvědčila zákazníky, že si místo Ferrari či Lamborghini mají koupit supersport od značky, která vyrábí supermini Jazz.
autoweb.cz