autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Nová 911 GT2: Porsche muselo s pravdou ven
Nová 911 GT2: Porsche muselo s pravdou ven
Poté, co na internet prosákla kompletní brožura, rozhodli se Zuffenhausenští déle neotálet. Tohle jsou první oficiální fotky nejsilnější sériové 911 všech dob.
Od všech ostatních devětsetjedenáctek se na první pohled liší obrovskými větracími otvory po celé karoserii – a že je co chladit! Pohonná jednotka vychází z modelu 911 Turbo. Jde tedy o vývojovou větev, jejíž kořeny sahají až ke slavné GT1 z roku 1998, a nikoliv o derivát pohonného ústrojí z Carrery a Carrery S.
Plochý šestiválec o objemu 3,6 l je přeplňovaný dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek. Toto řešení, poprvé představené na 997 Turbo, je mezi benzínovými motory ojedinělé. Výfukové plyny, jež dmychadla roztáčejí, totiž mají vyšší teplotu než u dieselů, kde se rozváděcí kola s variabilní geometrií běžně používají již několik let.
Po premiéře Turba mnozí spekulovali, že jeho motor by byl schopen podávat daleko vyšší výkon než 353 kW/480 koní a 680 Nm s overboostem. Ukázalo se, že měli pravdu. Nová GT2 se pyšní výkonem masivních 390 kW/530 koní v 6500 ot./min. Točivý moment nicméně zůstal stejný – pravděpodobně proto, že šestistupňová manuální převodovka není na větší síly stavěná.
Na rozdíl od Turba je GT2 zadokolka. Uvidíme, jak si její zadní pneumatiky o rozměru 325/30 ZR 19 poradí s přenosem tak ohromného výkonu. Předchozí GT2 996 získala kvůli svému chování na limitu přezdívku widowmaker, což kolega Koubek překládá půvabným výrazem „ovdodovač.“
Pokud ji ale dokážete zkrotit, můžete počítat s mimořádnými jízdními výkony. Udávané zrychlení na 100 km/h je 3,7 s – limitujícím faktorem je bezpochyby trakce, nikoliv výkon motoru. Disciplínu 0-160 km/h GT2 zvládne za 7,4 s a maximálka činí 329 km/h.
Díky absenci těžkého pohonu všech kol váží GT2 pouze 1440 kg, tedy o dva metráky méně než Turbo. Šetřilo se však i jinde. Nové výfukové potrubí je celé z titanu a váží jen 9 kg – zhruba polovinu toho, co ocelové.
Na rozdíl od ostatních modelů včetně GT3 a Turba nebudou majitelé GT2 muset připlácet, pokud zatouží po brzdách PCCB z keramického kompozitu. Dostanou je už v základní výbavě. Kromě lepší odolnosti vůči extrémnímu zacházení je největší výhodou keramických brzd nižší hmotnost – celých 5 kg neodpružené hmotnosti v každém rohu auta je úspora, která se citelně projeví jak v odezvě na volant, tak na kvalitě jízdy.
Další sériovou položkou jsou elektronicky řízené tlumiče PASM, umožňující výběr ze dvou režimů: normálního, vhodného pro každodenní ježdění, a sportovního pro výlety na závodní okruh.
GT2 byla vždy výrazně dražší než zbytek modelové řady 911. Automobilka nehodlá na této tradici nic měnit – cenu nového vozu stanovila na 189 496 eur včetně DPH. Po přepočtu na české koruny to odpovídá částce 5 360 000 Kč. Za tyto peníze pořídíte řadu exotičtějších aut, ale jsme si jisti, že žádné z nich nebude rychlejší.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Porsche 911 GT2 |
---|---|
0-100 km/h (s) | 3,7 |
Motor | |
Konstrukce | plochý šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly |
Zdvihový objem (cm3) | 3600 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 390 kW/530 koní v 6500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 680 Nm v 2200 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 329 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 12,5 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1440 kg |
Ceny | |
Základní cena modelu | 5,4 mil. Kč (odhad) |