Motor roku v BMW M5

Tento rok bylo všem jasné, že hlavní cenu si odnese buď Ferrari, nebo BMW. Vedle M5 tradičně skórovala i M3 a poprvé i 535d.

V sedmém ročníku odborné soutěže Mezinárodní motor roku potvrdilo BMW svou roli nejúspěšnějšího výrobce motorů na světě, alespoň pokud jde o nasbírané ceny. Motorem roku 2005 se podle poroty složené z šestapadesáti motoristických novinářů z 

celého světa stal atmosférický vidlicový desetiválec o objemu pěti litrů v nové generaci BMW M5/M6.

Motor s výkonem 507 koní ale vyhrál i v kategorii nejlepšího sportovního motoru. V obou kategoriích se umístil před osmiválcem 4,3 l v novém Ferrari F430.

Dále zvítězil i ve třídě motorů s objemem přes čtyři litry.

V kategorii objemů mezi 2,5 až 3,0 litru se navíc na první místo dostal motor z BMW 535d, řadový šestiválec o objemu tří litrů se dvěma sekvenčními turbodmychadly.

Nejlepším motorem ve třídě 3,0 až 4,0 litry se už popáté v řadě stal řadový šestiválec 3,2 l z BMW M3, což je v historii této soutěže rekord.

 

 

Konečné pořadí v hlavní kategorii Motor roku 2005:

1. BMW V10 5,0 l (M5/M6)

2. Ferrari V8 4,3 l (F430)

3. Toyota 3,3 l hybrid (Lexus RX400h)

4. Porsche 3,8 l boxer (997)

5. BMW řadový šestiválec turbodiesel 3,0 l (535d)

6. Honda 3,0 l hybrid (Accord)

redakce autoweb.cz

3.6.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist