autoweb.cz > Mini > Mini Countryman oficiálně
Mini Countryman oficiálně
Stejně, jako jednou muselo přijít SUV z divize M, tak jednou muselo dorazit i SUV od Mini. BMW a Mini nás sice na příchod crossoveru připravují dost dlouho (první koncept se objevil před rokem a půl), ale stále to v nás trochu hlodá. Potřebuje značka Mini prachsprosté SUV, kterých všude dostanete habaděj?
Pro fanoušky Mini je to možná rána pod pás, jenže pro vedení automobilek jsou důležitá prodejní čísla. A protože zákazníci tahle auta chtějí (my tedy nevíme, jací zákazníci, protože nikoho takového neznáme), tak jim je prostě dávají.
Takže co tu máme dnes? Mini Countryman (na některých trzích možná ponese jiné jméno) je po klasickém hatchbacku, kabrioletu a minikombíku Clubman již čtvrtou karosářskou variantou. A to ještě brzy dorazí kupé a roadster.
Od začátku budou k dispozici dvě dieselové verze Mini One D Countryman a Mini Cooper D Countryman, a tři benzínové Mini One Countryman, Mini Cooper Countryman a Mini Cooper S Countryman.
Pohon všech kol ALL4 bude k dispozici za příplatek pro verze Cooper D a Cooper S, všechny modely ale budou standardně k dispozici s pohonem předních kol. Pohon ALL4 rozděluje sílu mezi nápravy elektrohydraulickou spojkou. Za normálních podmínek jde dozadu maximálně 50 % výkonu, ale při extrémních situacích lze poslat až 100 % výkonu pouze k zadním kolům. Přední nápravě pak ještě s trakcí pomáhá elektronická náhražka samosvorného diferenciálu.
A teď k motorům. Mini Countryman dostalo upravené motory, které byly avizovány i pod kapotu současných modelů Mini. Základní model One má pod kapotou motor 1,6 l o výkonu 98 koní a točivém momentu 153 Nm. Stovku zvládne za 12,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 175 km/h. Spotřeba paliva je 5,9 l/100 km a emise 137 g/km CO2.
Model Cooper má také šestnáctistovku, ale o výkonu 122 koní a točivém momentu 160 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 10,5 s a nejvyšší rychlost je 190 km/h. Spotřeba činí 6,1 l/100 km.
Verze Cooper S patří prozatím na vrchol nabídky. Přeplňovaný čtyřválec 1,6 l má nyní výkon 184 koní v 5500 ot./min. a točivý moment 240 Nm od 1600 ot./min, který může být krátkodobě zvýšen až na 260 Nm. Stovku umí za 7,6 s a rozjede se na 215 km/h. Normovaná spotřeba paliva je 6,3 l/100 km.
Dieselové verze One D a Cooper D mají pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 1,6 l. One D má výkon 90 koní a točivý moment 215 Nm, Cooper D disponuje výkonem 112 koní a točivým momentem 270 Nm. Akcelerace na stovku trvá slabšímu motoru 13,2 s a umí jet maximálně 170 km/h. Silnější motor zdolá stovku za 10,9 s a rozjede se na 180 km/h. Spotřeba je 4,3, resp. 4,4 l/100 km.
Mini Countryman chce být nejen zábavné, ale také praktické. K tomu má pomoci i kufr o objemu 350 litrů v základním uspořádání, který lze zvětšit na 1170 litrů sklopením zadních sedadel. Zdá se to málo, ale Mini Countryman je dlouhé jen 4097 mm, tedy stejně jako malý městský hatchback.
Přesné specifikace jednotlivých verzí, a také ceny, vám sdělíme po představení Mini Countryman na českém trhu, ke kterému dojde po oficiální premiéře v Ženevě.
autoweb.cz