Mercedesy a BMW dostanou tříválce

Nejdříve Wartburg, pak Fabia a teď dokonce i Mercedes s BMW...

To, co se podařilo motoru 1.2 HTP jen částečně, se nyní snaží zopakovat BMW a Mercedes. Oba výrobci totiž pracují na tříválcích, které mají pomoci snížit průměrné emise značek. Do roku 2014 by se tak měly tříválcové motory dostat do vstupních modelů značek a také je možná dostanou nejlevnější verze BMW řady 3 a Mercedesu třídy C.

Dr. Thomas Weber, který je u Mercedesu zodpovědný za výzkum a vývoj, řekl, že tříválec je logickou cestou ke snižování emisí. „Když jsme přešli z dvanáctiválců na osmiválce, z osmiválců na šestiválce a z šestiválců na čtyřválce, musíme něco udělat i se čtyřválci,“ dodal.

„Již nyní umíme udělat přeplňovaný tříválec 1,2 l s výkonem 170 koní a točivým momentem 200 – 250 Nm,“ řekl Dr. Weber. Vývoj prý nyní řeší zejména kultivovanost, průběh výkonu a spolehlivost. Pak bude možné motor nasadit i do Mercedesu třídy C.

BMW jde podobnou cestou. Přeplňovaný tříválec 1,3 l již prý testuje, neboť se má dostat pod kapotu nového BMW řady 1. Jeho výkon bude dosahovat minimálně 122 koní v nejúspornější verzi, ale možná se dostane až na 155 koní. BMW ale nyní řeší nejzávažnější problém – vibrace a nekultivovaný chod.

Tříválec je snadnou cestou, jak snížit emise a spotřebu, ovšem otázkou zůstává, jak se k němu postaví zákazníci. Motory této koncepce zatím nikdy nebyly přijaty s nadšením. Není sporu o tom, že se podaří výrobcům dostat z jejich jednotek maximum, ale zbytek už bude na marketingovém oddělení, aby zákazníky přesvědčilo, že Mercedes nebo BMW zůstanou i s tříválcem prémiovými vozy.

autoweb.cz

22.7.2009 9:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist