autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz třídy E znovu prozrazen!
Mercedes-Benz třídy E znovu prozrazen!
Nedávno se na internetu objevily snímky nového Mercedesu třídy E, ale nejednalo se o moc kvalitní materiál. Nyní kdosi oskenoval prodejní brožuru k sedanu nového „éčka“ a konečně si můžeme všimnout detailů. Aby toho nebylo málo, byly prozrazeny i specifikace jednotlivých motorů a výbav.
Čemu se ale nelze při prvním pohledu na přední část nového Mercedesu třídy E ubránit, je zklamání. Na špionážních snímcích vypadalo éčko velmi k světu a koncept z pařížského autosalonu také. Jenže sériová podoba působí tak trochu asijsky, zejména v provedení s dvojitými kulatými mlhovkami. Mysleli jsme, že to je pouze výsada tunerů…
Nezabývejme se ale malichernostmi, protože design je věcí vkusu a my mu přeci nerozumíme. Čemu bychom ale rozumět měli, jsou pohonné jednotky, tak se pojďme podívat na ně.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Benzínové motory začínají se čtyřválcem E 200 CGI o výkonu 170 koní a točivém momentu 270 Nm, který je následován verzí E 220 CGI o výkonu 204 koní a točivém momentu 310 Nm. Dieselové čtyřválce jsou tři. Základem je E 200 CDI s výkonem 136 koní a točivým momentem 360 Nm, nad kterým stojí varianta E 220 CDI o výkonu 170 koní a točivém momentu 400 Nm. Vrcholem čtyřválců je dvakrát přeplňovaný diesel o výkonu 204 koní a točivém momentu plných 500 Nm.
Šestiválce se budou pod kapotu velkého Mercedesu hodit lépe. Diesel E 350 CDI má výkon 231 koní a točivý moment 540 Nm, stejná jednotka je pak k dispozici i pro ekologickou verzi BlueTEC, která má stejný točivý moment, ale výkon „jen“ 211 koní. Benzínová jednotka v E 350 CGI má velmi solidních 292 koní výkonu a 365 Nm točivého momentu.
Nejvýše je prozatím postavený osmiválec E 500 o výkonu 387 koní a točivém momentu 530 Nm. Čtyřválce jsou standardně k dispozici s manuální převodovkou a automat je jen za příplatek. U šestiválců a osmiválce je automat standardem a pohon všech kol 4MATIC za příplatek.
Po tomto úniku se dá očekávat, že Mercedes urychlí oficiální představení nového „éčka“ aspoň prostřednictvím pár fotografií a stručné tiskové zprávy. Auto prvně uvidíme zřejmě již na autosalonu v Ženevě a nikoli až ve Frankfurtu, jak se původně očekávalo.
autoweb.cz