autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz třídy E Cabrio oficiálně
Mercedes-Benz třídy E Cabrio oficiálně
Ne, vážně. Zákazníci, kteří chtějí již začátkem léta jezdit novým kabrioletem, se tak mohou v klidu rozmyslet, složit zálohu a za pár měsíců si vyzvednout nové auto – akorát v době, kdy sleze sníh.
Mercedes-Benz třídy E Cabrio doplňuje v nabídce verze sedan, kombi a kupé. Narozdíl ale od velkého sedanu a kombíku jsou ale modely kabriolet a kupé postaveny na základech Mercedesu třídy C. Na tom by sice nebylo nic vyloženě špatného, ale ono je lepší, když zákazníkům řeknete, že budou jezdit v „éčkovém“ Mercedesu…
Kabriolet se zdržel módních plechových střech a ačkoli se spekulovalo, že nakonec pevnou skládací střechu dostane, Mercedes se rozhodl pro použití klasického plátna, které je lehčí, skladnější, hezčí, elegantnější… No, zkrátka se k pravému kabrioletu hodí víc. Díky tomu, že se nemusí do zadní části vozu skládat nehezké kusy plechu, v kufru je docela dost místa – s nataženou střechou 390 litrů, se střechou dole stále slušných 300 litrů.
Mercedes tvrdí, že kabriolet třídy E je auto na celý rok pro čtyři cestující. Novinkou je systém AirCap, což je jakýsi spoiler, který se vysouvá z rámu čelního skla. Ten usměrňuje proud vzduchu a zabraňuje hlučným a nepříjemným turbulencím. Mercedes-Benz třídy E Cabrio tak nepotřebuje velký větrný deflektor a vystačí si pouze s malým mezi zadními opěrkami hlavy. Podle všeho bude tohle jeden z nejkultivovanějších kabrioletů ve své třídě na trhu.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Systém AirCap byl velmi dlouho testován v aerodynamickém tunelu, a podle Mercedesu i v těch nejextrémnějších podmínkách vydrží přes 10 000 cyklů. Může být vysunut do rychlosti 160 km/h, ale účinně funguje až do teoretické rychlosti 260 km/h (tak rychle ale žádný éčkový kabriolet jezdit nebude).
Mercedes-Benz třídy E Cabrio přichází prozatím se třemi dieselovými a čtyřmi benzínovými motory. Dieselový čtyřválec v E 220 CDI má výkon 170 koní, dvakrát přeplňovaná varianta tohoto motoru v E 250 CDI pak 204 koní. Šestiválec v E 320 CDI má výkon 231 koní.
Benzínové motory začínají u verze E 200 CGI s výkonem 184 koní, pokračují přes E 250 CGI o výkonu 204 koní a šestiválec v E 350 CGI o výkonu 292 koní, až po vrcholný osmiválec v E 500 o výkonu 387 koní.
Ceny pro náš trh ještě nebyly zveřejněny ani předpokládaný termín začátku prodeje na našem trhu. Předpokládá se ale, že základní verze bude stát pod 1 200 000 korun včetně daně.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1796 |
Kompresní poměr | 9,3 : 1 |
Převodovka | pětistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 150 kW / 204 k při 5500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 310 Nm od 2000 do 4300 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 124,0 k/t |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4698 |
Šířka (mm) | 1786 |
Výška (mm) | 1402 |
Rozvor náprav (mm) | 2760 |
Provozní hmotnost (kg) | 1645 |
Zavazadlový prostor (l) | 300 - 390 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | nebyla ještě stanovena |