Mercedes-Benz ESF S400 Hybrid Concept

Je tohle ukázka nejbezpečnějšího auta na světě?

Mercedes-Benz právě představuje model ESF S400 Hybrid. Inspiraci vzala automobilka v modelu Mercedes ESV 24 z roku 1974, který se představil na autosalonu v Ženevě. Tehdy veřejnost žasla nad věcmi, které jsou dnes naprosto samozřejmé – airbagy, tříbodové pásy, optimalizované deformační zóny, hlavové opěrky…

Doba pokročila a Mercedes se rozhodl prezentovat technologie, které se podle něj za několik let dostanou do všech aut včetně těch úplně nejlevnějších.

Novinkou jsou boční nárazové výztuhy, které se mohou před nárazem nafouknout na tlak 10 až 20 barů (neptejte se nás, jak tohle funguje). Šetří místo a hmotnost a umožňují zástavbu dalších výztuh.

Trochu zvláštní je jakási záložní brzda. Pokud začnete intenzivně brzdit a auto zjistí, že by již nešlo nárazu zabránit, uvolní se z přední části podlahy velmi pevný vak, který se „opře“ o vozovku a díky vysokému třecímu koeficientu ještě zvýší účinek zpomalení. Zabrání také ponoření předku vozu při prudkém brždění, a tak zkrátí brzdnou dráhu a zmírní následky nehody.

V interiéru je plno airbagů, které se nafukují podle polohy, hmotnosti a velikosti pasažérů. Když systém Pre-Safe zaznamená blížící se boční náraz, posune sedadlo řidiče nebo spolujezdce (podle toho, od kud náraz přijde) o 50 mm doprostřed vozu, čímž zvýší účinnost bočního airbagu a sníží riziko zranění.

Další technologické novinky Mercedes-Benz brzy zveřejní spolu s podrobným technickým popisem a vysvětlujícím videem a animací.

autoweb.cz

10.6.2009 10:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist