autoweb.cz > Škoda > Škoda Fabia > Média: Fabia Greenline je podfuk!
Média: Fabia Greenline je podfuk!
Britský týdeník AutoExpress se podíval na zoubek autům, která se vydávají za ekologicky šetrná. Výsledek velkého srovnávacího testu byl poměrně tristní. Tři z osmi aut redaktoři dokonce označili za „podfuk“, protože jejich spotřeba a emise v reálném světě zaostávaly daleko za proklamovanými údaji. V této trojici hříšníků se ocitla mj. Škoda Fabia Greenline.
Přestože „zelenou“ Fabii pohání stejný motor 1.4 TDI jako další dvě malá auta v testu (Volkswagen Polo Bluemotion a Seat Ibiza Ecomotive), nedokáže se dostat s emisemi CO2 pod 100 g/km. Zatímco španělský i německý příbuzný udávají 99 g/km, Škoda Fabia Greenline má v dokumentaci hodnotu 109. Ekvivalentně tomu je vyšší i spotřeba nafty.
Škoda Fabia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět
AutoExpress sice podotýká, že Fabia je v mnoha ohledech lepším automobilem než oba příbuzné modely, ale jako „ekologicky šetrné supermini“ to projela na celé čáře.
Příliš nadšení neprojevil časopis ani pro jindy opěvovaný Lexus GS 450h. V testu prokázal průměrnou spotřebu 10,6 l/100 km – daleko za oficiálními 7,9 l. Tomuto výsledku odpovídají emise CO2 na úrovni 248 g/km, kdežto Lexus udává 185 g/km.
Nejvíc to ale od AutoExpressu schytala Honda Civic Hybrid. Ačkoliv výrobce slibuje 109 g/km, redakce dospěla k údaji 171 g/km – to je o 64 % víc! Aby toho nebylo málo, hybridní Civic si vysloužil kritiku zaké za převodovku, obtížně dávkovatelné brzdy, komfort jízdy a výhled z vozu.
Poměrně příznivého hodnocení se dočkala Toyota Prius a Ford Focus ECOnetic, i když ani tato auta nedostála slibovaným parametrům.
Vítěz? Nemá v názvu slovo ECO, neprezentuje se jako „zelené“ auto… zato skvěle vypadá a výborně jezdí. Mini Clubman D dosáhl nejlepší reálné spotřeby v testu: 4,96 l/100 km. V praxi tedy produkuje i méně CO2 než papírově „ekologičtí“ rivalové.
autoweb.cz