autoweb.cz > Lotus > Lotus Sport 2-eleven GT4 Supersport
Lotus Sport 2-eleven GT4 Supersport
Okruhová hračka Lotus 2-eleven je již sama o sobě prakticky připravena na okruhu srazit hřebínek jakémukoli drzounovi v Porsche 911, BMW M3 ale i mnohem dražších a rychlejších autech. I tak ale přichází tato placka, které chybí jindy nepostradatelné komfortní komponenty jako dveře, čelní sklo a přípojka na iPod, s několika kompromisy, jež jí umožňují jezdit po veřejných silnicích.
Oddělení firmy Lotus zabývající se stavbou okruhových speciálů tak připravilo plně závodní vůz kategorie GT4. Auto dostalo velmi odolnou ochrannou klec s homologací FIA, snadněji odnímatelné panely karoserie pro rychlejší údržbu a opravy a také závodní sekvenční šestistupňovou převodovku.
Výkon kompresorem přeplňovaného čtyřválce Toyota povyrostl o 15 koní na konečných 270 koní, kterým sekunduje točivý moment 246 Nm. Parametry jako zrychlení či maximální rychlost nejsou logicky uváděny, protože budou záviset na zvolených převodech, nastavení přítlaku (ten může dosáhnout až 80 kg při 160 km/h) a dalších drobnostech, které si u obyčejného auta změnit nemůžete. Sekvenční převodovka si vyžádala zásahy do konstrukce převodového mechanismu a zejména také do řídící jednotky motoru. Závodník tak ušetří několik drahocenných setinek tím, že nemusí ubírat plyn při řazení nahoru, zatímco při podřazování mu elektronický mozek motoru pomůže rychlým meziplynem. Je to možná dětinské, ale také velmi užitečné a efektivní a pravidla to povolují. K dispozici je rovněž závodní ABS, kontrola trakce a lauch-control.
Lotus chce postavit pouze 10 kusů, které má zákazníkům předat v březnu 2009 před začátkem sezóny. Cena 78 255 liber (2 500 000 korun) je dosti vysoká, ale tak už to v této kategorii chodí. Automobilka se nicméně nebrání výrobě dalších sérií, pokud o ně bude ze strany zákazníků zájem.
autoweb.cz