autoweb.cz > Kia > Kia Soul: První jízdní dojmy
Kia Soul: První jízdní dojmy
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
O novém voze Kia Soul jste už jistě někde četli, šťastnější redakce měly možnost se s ním již svézt. Na nás se dostalo až nyní při oficiálním uvedení modelu Soul na český trh.
Než se dostaneme k tomu, jak auto jezdí, podívejme se pod kapotu. Prozatím je k dispozici pouze benzínová a dieselová šestnáctistovka. Benzín 1,6 l má výkon 126 koní při 6300 ot./min. a točivý moment 156 Nm při 4200 ot./min. Diesel 1,6 l má 128 koní při 4000 ot./min. a točivý moment 260 Nm od 1900 do 2750 ot./min. Oba motory jsou standardně spojeny s manuálním pětikvaltem, pro diesel je k dispozici i čtyřrychlostní automat.
Kia Soul fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Co vás asi zajímá nejvíce, je cena. Základní model s benzínovým motorem je vybaven ABS a ESP, šesti airbagy a elektrickými okny. Dáte za něj jen 299 980 korun, což je celkem solidní nabídka. Diesel je o 40 000 korun dražší. Lepší ale bude připlatit si za vyšší stupeň výbavy, kde už dostanete i klimatizaci a pár dalších detailů. Příplatek činí 40 000 korun, takže Kia Soul s motorem 1.6 CVVT vás přijde na rozumných 339 980 korun.
Za volantem
Benzínový motor vychází z této dvojice jako rozumnější volba. Ačkoli má menší točivý moment, působí mnohem rychlejším a živějším dojmem. Jen k posádce posílá více hluku, než by bylo zdrávo. Diesel také trochu hlučí, ale rozhodně se nejedná o typický naftový rachot. Je příjemné, že benzínový motor dobře reaguje na plyn, narozdíl od dieselu. Převodovka je uspokojivá, zejména pak její odstupňování. Horší je to s přesností chodu, ale oba testovací exempláře ještě nebyly řádně zajeté. Určitě se časem „ochodí“.
Řízení je trochu rozporuplné. Sice má příjemně tuhý chod, ale bohužel naprosto žádnou zpětnou vazbu. Škoda, protože díky citlivému plynu a celkem schopnému podvozku tak auto přichází o podstatnou část své duše a charakteru, o kterém tak Kia mluví. Rozhodně je ale příjemnější kroutit tímhle volantem než jinými přeposilovanými systémy u konkurence.
S vypnutou stabilizací je Soul docela hravým autem a zvláště s benzínovým motorem se dá v zatáčkovité pasáži užít aspoň trochu zábavy. Auto celkem ochotně reaguje na prudké ubrání plynu ve vysokých otáčkách utažením stopy, ale není to nic zákeřného a rozhodně to autu spíše prospívá, než aby ho to činilo zákeřným. Je jen škoda toho nekomunikativního řízení.
Asi nejatraktivnější bude na Soulu jeho design. Kia tvrdí, že by měl tento vůz přetáhnout zákazníky od Škody Roomsteru a podobných aut a já neváhám tvrdit, že bych klidně dal Soulu přednost. Vypadá lépe a hlavně mnohem lépe jezdí. Ani zpracování detailů není úplně hrozné a patří spíše do lepšího průměru své kategorie.
Za podobně vybavený Roomster se šestnáctistovkou o výkonu 105 koní dáte přes 400 000 korun. Rozmyslete se tak moc dobře, jestli pořád Roomster chcete. Kia Soul je vážně zajímavější! Zavedená konkurence tak musí s Korejci počítat.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Kia Soul 1.6 CVVT |
---|---|
0-100 km/h (s) | 11 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1591 |
Kompresní poměr | 10,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 77,0 x 85,4 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 93 / 126 při 6300 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 156 při 4200 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 101,2 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 177 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,9 / 5,7 / 6,5 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 48 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4105 |
Šířka (mm) | 1785 |
Výška (mm) | 1610 |
Rozvor náprav (mm) | 2550 |
Provozní hmotnost (kg) | 1245 |
Celková hmotnost (kg) | 1680 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 450 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1300 |
Zavazadlový prostor (l) | 340 / 818 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 299 980 |
Cena testovaného vozu | 449 980 |