autoweb.cz > Jaguar > Jaguar XKR: facelift a nový motor
Jaguar XKR: facelift a nový motor
Narozdíl od svého čtyřdveřového sourozence se Jaguar XKR prezentuje v mnohem dravějším duchu, jeho přetáčivé smyky na propagačních fotografiích jsou doplněny rovněž o kouř, z čehož se možná ekologickým aktivistům a jiným pomatencům zvednou dready hrůzou… My nadšenci ale můžeme jásat, politická korektnost byla v Jaguaru odkázána do jistých míst.
Jaguar XKR je poháněn novým pětilitrovým osmiválcem s kompresorem a přímým vstřikováním o výkonu 510 koní a točivém momentu 625 Nm, stejný motor má i nový Jaguar XF-R. Emise a spotřeba nebudou hlavními marketingovými lákadly tohoto vozu, ale i tak se vejde do všech emisních norem, které lidstvo pamatuje. Stejně, když máte tři miliony na prémiové kupé, neřešíte osmnáctilitrovou žízeň…
Díky novému agregátu a přepracované automatické převodovce se Jaguar XKR dostane na stovku už za 4,6 sekundy a v rozletu mu zabrání až omezovač na 250 km/h. Nebojíme se ale, že by se brzy nenašel někdo, kdo by nabídl jeho vypnutí. Charakteristický osmiválcový soundtrack má být zachován, pro jeho připomenutí vás odkážeme na naši recenzi minulého Jaguaru XKR.
Na exteriéru se toho moc neměnilo, Jaguar XK je přeci jen relativně nové a moderně vyhlížející auto. Karoserie doznala jen několika drobných změn za účelem zvýšení aerodynamické účinnosti. V prodeji se ostré kupé objeví již na jaře za cenu kolem tří milionů, podobně jako odcházející model.
Vedle ostrého XKR se představuje také inovované kupé XK, které dostává rovněž nový pětilitr s výkonem 385 koní a točivým momentem 516 Nm. To zlepší čas potřebný k dosažení stovky na 5,2 sekundy. Změny exteriéru a interiéru jsou podobné jako na ostrém XKR. Emise a spotřebu se rovněž podařilo vylepšit.
autoweb.cz