Hyundai v Paříži: i20, ix55 a Genesis Coupé

Hyundai rozšiřuje modelovou řadu o malý hatchback a SUV.

Hyundai i20

Malý hatchback vstupuje do přeplněného segmentu B, kde bude soupeřit se Škodou Fabia, Renaultem Clio, Toyotou Yaris, Mazdou 2 a dalšími. Je jasné, že Hyundai i20 asi nebude lákat zákazníky na super vyspělé jízdní vlastnosti a kvalitu materiálů v interiéru, ale o zájem kupujících se postará agresivní cenová politika a dalších výhody v podobě mnohaleté záruky.

Pod kapotou budou zpočátku benzínové čtyřválce 1,2 l o 78 koních výkonu při 6000 ot./min. a 118 Nm točivého momentu, který je k dispozici v 4000 ot./min. Hyundai i20 se s ním dostane na stovku za 12,9 sekundy a pojede nejvýše 170 km/h. Jako základní motorizace po spořivé zákazníky to bude jistě dostačující volba, kombinovaná spotřeba je 5,2 l/100 km a ani přírodě s emisemi 124 g/km CO2 příliš neuškodíte.

Dalším motorem je čtyřválec 1,4 l o 100 koních při 5500 ot./min. a 137 Nm v 4200 ot./min. Ten na stovku zrychlí za 11,6 sekundy a maximální rychlost leží na 181 km/h. Spotřeba se při tom vejde do 5,6 l/100 km a emise do 133 g/km CO2.

Vrcholem benzínových motorizací je šestnáctistovka s výkonem 126 koní při 6300 ot./min. a točivým momentem 157 Nm při 4200 ot./min. Na 100 km/h zrychlí už za 9,5 sekundy a pojede nejvýše 190 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba je slušných 5,9 l/100 km a emise 140 g/km CO2.

Tyto motory jsou v základu spojeny s pětistupňovým manuálem, ale ke čtrnáctistovce a šestnáctistovce si můžete přiobjednat čtyřstupňový automat.

Dieselové verze jsou zastoupeny motory 1,4 l a 1,6 l, každý ve dvou výkonových variantách. Základní má 75 koní při 4000 ot./min. a 220 Nm od 1750 do 2350 ot./min. Na stovku se dostane za nijak slavných 16,2 sekundy a pojede nejvýše 161 km/h. To je ale vyváženo spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi 116 g/km CO2.

Silnější verze stejného motoru poskytuje zdravějších 90 koní a stejných 220 Nm, které jsou k dispozici ve stejných otáčkách. Emise a spotřeba jsou také stejné. Zrychlení na 100 km/h trvá 13,6 sekundy a maximální rychlost je 172 km/h.

Větší šestnáctistovka poskytuje výkon 115 koní, v silnější verzi dokonce 128 koní při 4000 ot./min. Točivý moment je u obou verzí s hodnotou 260 Nm od 1900 do 2750 ot./mn. stejný. Slabší verze se dostane na stovku za 10,7 sekundy, silnější je rychlejší o 0,3 sekundy. Maximální rychlost obou verzí leží na 190 km/h. Spotřeba je dokonce jen 4,3 l/100 km a emise 115 g/km CO2. Šestnáctistovka je standardně vybavena šestirychlostní převodovkou, čtrnáctistovka si musí vystačit s pětikvaltem. Automat pro diesel zatím v nabídce není.

Podvozek žádnou revoluci nepřináší, vpředu najdeme klasický MacPherson, vzadu pak torzní tyč. Ale o špičkové jízdní vlastnosti v této třídě nejde. Důležitý je vnitřní prostor a toho má Hyundai i20 dostatek. Rozvor 2525 mm místu v interiéru rozhodně prospívá a kufr také není se svým objemem 295 litrů k zahození.

Prodej Hyundaie i20 začne do pár týdnů, příští rok na jaře se objeví i třídveřová verze.

Hyundai ix55

Nové SUV doplňuje nabídku Hyundaie na tomto poli. Toto SUV je zaměřeno především na evropský trh, což potvrzuje zatím jediná nabízená motorizace. Jedná se o šestiválcový turbodiesel 3,0 l o solidním výkonu 240 koní při 4000 ot./min. a točivém momentu 451 Nm, který je k dispozici ve velmi širokém rozsahu od 1750 do 3500 ot./min. Základem je šestistupňová automatická převodovka, se kterou se velké SUV dostane na stovku za 10,4 sekundy a pojede maximálně 200 km/h. Kombinovaná spotřeba dosahuje 9,4 l/100 km a emise nijak slavných 249 g/km CO2. Po prvním setkání lze říci, že Hyundai ix55 rozhodně nevypadá špatně a ani interiér nějak nezaostává za konkurencí. S tímhle autem rozhodně musíme počítat.

Hyundai Genesis a Genesis Kupé

Hyundai Genesis Kupé je stále ještě koncept, alespoň evropská verze. Zatímco Američané už se brzy budou moci šestiválcovým modelem směle prohánět, my zatím ještě nevíme, jestli se vůbec bude do Evropy vozit. Pod kapotou je šestiválec 3,8 l o výkonu přes 300 koní a točivém momentu přes 350 Nm. Pro nadšence je nejdůležitější klasický způsob uspořádání pohonu, kdy přenáší šestistupňová manuální převodovka výkon na zadní kola.

Sedan Hyundai Genesis již mnoho zahraničních novinářů při prvních předváděcích jízdách nadchl. Ne snad, že by převyšoval Mercedes-Benz třídy E nebo BMW řady 5, ale prý je jim rovnocenným soupeřem. No, my si raději počkáme na vlastní zkušenost za volantem. Ale na vidlicový osmiválec 4,6 l o 380 koních a 460 Nm, které roztáčejí zadní kola, se rozhodně těšíme. Bohužel jsme trochu rozpačití z designu, který je možná až příliš neosobní a umírněný.

Hyundai dalé představil řadu ekologických modelů i-Blue. Bez toho by to prostě na moderním autosalonu nešlo. Modely i-Blue jsme vám ale již přiblížili v našich starších článcích.

autoweb.cz

3.10.2008 10:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist