Hyundai i10 a i30 cw na českém trhu

Nové supermini jde proti Pandě, kdežto kombík i30 má v hledáčku Octavii Combi.

České zastoupení automobilky Hyundai uvedlo na tuzemský trh dva nové modely – a netají se tím, že s nimi pomýšlí na nejvyšší příčky v prodejních statistikách příslušných segmentů.

Hyundai i10
Nejmenší model korejské značky nahrazuje v nabídce přestárlý a nijak zázračný, ale prodejně stále velmi úspěšný Atos. Je to opravdové supermini, tedy vůz nejmenší kategorie, do níž patří třeba Chevrolet Spark nebo Fiat Panda. Přesto je auto homologováno jako pětimístné a odveze 225 až 910 litrů zavazadel.

Karoserie má podobné rozměry jako v případě Atosu (3565 x 1595 x 1540 mm), ale je zcela nová a na pohled docela dobře maskuje svoji „krabicovitost“. Kámen na kameni nezůstal ani v interiéru. Ačkoliv technicky je nový Hyundai i10 příbuzný s Kiou Picanto, od oka byste to do něj neřekli.

Automobilka nabízí i10 se dvěma motory a třemi stupni výbavy. Základem je benzínová 1.1i o výkonu 49 kW/66 koní, která byla převzata ještě z Atosu. Později ji doplní modernější dvanáctistovka. Diesel 1,1 l CRDi má turbo s proměnnou geometrií a dosahuje výkonu 55 kW/75 koní.

Ceny i10 začínají na 199 900 Kč za i10 1.1i Classic a končí na 284 900 Kč za 1.1 CRDI VGT Style. Dovozce nicméně předpokládá, že zdaleka nejprodávanější bude prostřední výbava Comfort, která v kombinaci s benzínovým motorem vyjde na 209 900 Kč.

Hyundai i30 CW (crossover wagon)
Ačkoliv výrobce tvrdí, že je to crossover, považujte tuhle i30 za normální kombík. Vždyť jde o totožné auto jako Kia Cee’d Sporty Wagon. Oproti hatchbacku Hyundai i30 je verze CW o 230 mm delší, a není to jen v zadním převisu: rozvor narostl o 50 mm. Základních 415 litrů zavazadlového prostoru lze postupným sklápěním zadních sedadel zvětšit až na konečných 1395 litrů.

Nabídka motorů kopíruje tu z htachbacku, s tím, že do kombi Hyundai nemontuje základní čtrnáctistovku. Nejpopulárnější bude patrně tichý a dostatečně silný diesel 1.6 CRDi VGT (85 kW/116 koní), který pořídíte za 353 040 (Classic) až 491 696 (Premium) korun. Můžete zvolit i naftový dvoulitr (103 kW/140 k) nebo jeden z dvojice benzínových čtyřválců, jejichž zdvihové objemy jsou stejné jako u dieselů.

Automobilka očekává, že kombi pomůže vytáhnout prodeje i30 o notný kus nahoru: až dvě ze tří prodaných „itřicítek“ by mohly mít na kufru písmena CW. Mimochodem, tohle auto se bude vyrábět v severomoravských Nošovicích.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyHyundai i10 1.1i Comfort
0-100 km/h (s)15,6
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobezolovnatý benzín, RON 95
RozvodOHC, 3 ventily na válec
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1086
Kompresní poměr10,1:1
Převodovkapětistupňová ručně řazená
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)49 kW/66 koní v 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)98 Nm v 2800 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)61 koní na tunu
Nejvyšší rychlost (km/h)151
Spotřeba paliva (l/100 km)6,3/4,6/5,2
Objem nádrže (l)35
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3565
Šířka (mm)1595
Výška (mm)1540
Rozvor náprav (mm)2380
Provozní hmotnost (kg)1083
Celková hmotnost (kg)1405
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)400
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)700
Zavazadlový prostor (l)225 až 910
Ceny
Základní cena modelu209 900
2.5.2008 8:46

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist