Honda NSX-R GT

Velmi omezená série slouží k homologaci nových závodních dílů, ale zároveň připomíná, jaký mají Japonci smysl pro humor.

 

Nejdražší silniční Honda všech dob stojí 500 tisíc dolarů a pro japonský trh vznikne v srpnu všeho všudy pět kusů. Jediným cílem upravené verze je homologovat nové díly pro závodní NSX, což jí v kontextu klasického silničního provozu dává opravdu nezvyklou podobu.

V porovnání se sériovými NSX, ať už základním modelem či verzí R, vyčnívá GT (a to doslova) vysokým karbonovým komínem ve stylu Formule 1, který slouží k lepšímu chlazení motoru. Prvek, který na závodních okruzích poněkud zanikne v divokých barvách sponzorských nápisů, dává jednolitě bílé karosérii silniční verze opravdu zvláštní charakter.

Z karbonu jsou i nové čelní a zadní nárazníky s dodatečnými úpravami pro lepší proudění vzduchu, ale i větší průduchy pro chlazení a sání umístěné před zadními koly. Také zadní karbonové křídlo má ještě výraznější rozměry než u NSX-R.

Silniční verze zůstala u atmosférického vidlicového šestiválce o objemu 3,2 l. Honda od počátku udává, že jeho výkon je 280 koní (tradiční strop pro všechy silniční japonské motory), ale stále se objevují zvěsti o tom, že reálný výkon je alespoň o dvacet koní vyšší.

redakce autoweb.cz

29.3.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist