Honda Insight v Česku

Hybridní Toyota Prius má konečně nějakou konkurenci.

Věřte nebo ne, nespletli jsme se a auto na titulním obrázku skutečně není vodíkový koncept Honda FCX Clarity. To jen japonská automobilka využívá všech možností, jak naznačit, že hybridní Insight nové generace chápe jako další krok k „udržitelné“ budoucnosti individuální dopravy.

Na rozdíl od Clarity nicméně nová Honda Insight nemá vodíkový pohon, a není dokonce ani plným hybridem. To znamená, že elektromotor/generátor zde funguje pouze jako prostředek rekuperace (při brzdění či jízdě setrvačností), resp. záložní zdroj energie (při intenzivní akceleraci). Srozumitelněji řečeno, na rozdíl od Toyoty Prius (či hybridních modelů značky Lexus) se Honda Insight nedokáže hnout z místa jen na elektřinu.

Spalovacímu motoru 1,3 l o výkonu 88 koní a točivém momentu 121 Nm sekunduje elektromotor s parametry 14 k, 92 Nm. Tušíte-li, že Insight nebude žádný rychlík, tušíte správně. Výrobce udává zrychlení 0-100 km/h za 12,5 s a nejvyšší rychlost 182 km/h.

Honda Insight fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Insight fotogalerie

Podstatně zajímavěji zní udávaná hodnota kombinované spotřeby: 4,4 l/100 km, respektive 4,6 l/100 km v případě nejlépe vybavené verze Elegance s většími a širšími koly. O tom, zda jedete dostatečně ekologicky, vás kromě proměnné barvy rychloměru (modrá = Klausovec, zelená = Bursíkovec, modrozelená = něco mezi) informují symboly kytiček na přístrojovém panelu. Čím hospodárnější jízda, tím více kytiček a tím více lístečků na nich. Nádhera.

Vydržíte-li neničit polární ledovce zběsilou akcelerací a shromažďovat kytičky dostatečně dlouho, ukáže vám Insight na palubní desce kytičku ve vavřínovém věnci. Podle zástupců Hondy to bude trvat nejméně sedm tisíc kilometrů. Už se těšíme na kolony, které budou nepochybně vznikat za horlivými sběrateli kytiček z řad majitelů Insightu…

Z kratičké testovací jízdy těžko činit nějaké závěry ohledně reálné hospodárnosti auta. Zato si nebylo možné nevšimnout nápadné dychtivosti, s jakou nová Honda Insight mění směr. Zjevně za to vděčí nejen nízké provozní hmotnosti 1276 kg, ale zejména nízké hmotnosti samotného spalovacího motoru vpředu. O to větší škoda převodovky CVT, která drží motor při akceleraci v konstantních otáčkách, takže si připadáte trochu jako na skútru.

Hlavní výhodou nového Insightu proti – přiznejme, že sofistikovanějšímu – Priusu bude cena. Základní Honda Insight 1.3 S se stabilizačním systémem, automatickou klimatizací a šesti airbagy stojí 519 000 Kč. Model Comfort za 539 000 Kč přidává navíc třeba vyhřívání zrcátek, středové loketní opěry vpředu i vzadu nebo kryt zavazadlového prostoru. Nejdražší je verze Insight 1.3 Elegance s xenonovými světly, alarmem, tempomatem, USB konektorem a koženým volantem. Nový Prius, jehož ceny budou shodou okolností zveřejněny zítra, by měl být v základním provedení o více než sto tisíc dražší než nejdostupnější Insight.

Honda Insight představuje zajímavé oživení dosud pohříchu chudé nabídky hybridních aut. Smysl hybridů ovšem stojí a padá se spotřebou dosahovanou v reálném provozu. Proto jsme docela zvědavi, jakých hodnot dosáhneme v chystaném redakčním testu.

autoweb.cz

7.9.2009 9:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist