Ford Mustang GT500 dostane twin-turbo V8

Ekologie donutí i tradiční muscle car přejít k downsizingu.

Ford Mustang GT500 dostane v roce 2011 úplně nový motor, který zboří všechny představy o nenažraném velkém americkém autě. Poskytne výkony dvanáctiválce se spotřebou malého osmiválce.

Nový motor V8 bude mít objem 5,0 l a bude přeplňovaný dvojicí turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, podobně jako to umí nové Porsche 911 Turbo. Tato pohonná jednotka vychází z dokončovaného pětilitrového osmiválce, který se podívá pod kapotu Mustangu ještě koncem tohoto roku.

Nový motor V8 5,0 l nese označení „Coyote“ a má produkovat výkon kolem 400 koní a 540 Nm, přitom při nižší spotřebě paliva než současný osmiválec 4,6 l o výkonu 325 koní. Přes 300 koní by se měl dostat nový základní motor – šestiválec 3,7 l, na kterém Ford rovněž pracuje.

Ford Mustang GT500 se tak více přiblíží skutečnému sportovnímu autu, protože má dostat i moderní zadní nápravu s nezávislým zavěšením. Ano, slyšíte dobře – pro nás sice samozřejmost, ale pro Američany kosmická technika…

Výkon dvakrát přeplňovaného osmiválce 5,0 l, který nese pracovní název „Road Runner“, bude dosahovat na 520 koní. Jeho emise a spotřeba však oproti standardnímu atmosférickému motoru narostou jen nepatrně. Přímé vstřikování a proměnné časování sacích i výfukových ventilů jsou rovněž věcmi, které v amerických autech jen tak nevídáme.

Na nový Ford Mustang GT500 si sice musíme ještě dva roky počkat a za tu dobu se může stát cokoli. Nicméně nic nenasvědčuje tomu, že by od těchto záměrů měl Ford opustit. Nový Mustang se na trhu i přes současné potíže uchytil dobře.

autoweb.cz

2.10.2009 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist