Ford Focus RS500 oficiálně + fotogalerie

Konečně jsou tu pořádné fotky a podrobné informace o ostrém Focusu RS500.

Internetem začaly kolovat spousty informací o novém ostrém Fordu Focus RS500, až jsme ztratili přehled, co z toho je informace oficiální a co jen spekulace. Nyní tu ale konečně máme oficiální tiskovou zprávu a také oficiální fotografie ve velkém rozlišení, takže si Ford Focus RS můžeme prohlédnout pěkně dopodrobna.

Motor a převodovka
Pod přední kapotou zůstal přeplňovaný pětiválec 2,5 l, ale dostal nové sání, obrovský mezichladič stlačeného vzduchu, nově naladěný výfuk, výkonnější palivové čerpadlo a samozřejmě novou řídící jednotku, takže nyní pohodlně vydoluje ze svých útrob výkon 350 koní v 6000 ot./min. a točivý moment 460 Nm od 2500 do 4500 ot./min.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Zajímavé je, že vnitřek motoru zůstal beze změn. Proč? Ford s ostrou verzí o větším výkonu počítal už od začátku a také s tím, že si Focus RS nechá hodně zákazníků načipovat. Převodovka spolu s diferenciálem Quaife zůstaly stejné, což je vlastně v pořádku, protože fungují skvěle.

Zrychlení a maximálka
Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehraje za 5,6 sekundy (standardní Ford Focus RS potřebuje 5,9 s) a maximální rychlost se posunula o 2 km/h na 265 km/h.

Podvozek
Podvozek byl rovněž převzat bez modifikací, neboť nastavení současného Focusu RS stačí na zvládnutí výkonu 350 koní. Ačkoli se může zdát, že jsou nové brzdy a kola, najdete zde jen jinak lakované, ale shodné brzdiče a 19“ ráfky. Ford tvrdí, že prostě není potřeba nic měnit.

Výdrž
Ford Focus RS a také RS500 byl od počátku vyvíjen tak, aby vydržel ostré okruhové nasazení. Během zkoušek bylo dokonce v jednom kuse ujeto se sériovým autem 10 000 km na Severní smyčce Nurburgringu non-stop! Ford rovněž dimenzoval podvozkové a motorové díly na ještě větší zatížení, neboť předpokládal, že si majitelé nechají nejen zvýšit čipem výkon, ale rovněž použijí závodní slicky (které neuvěřitelně zatěžují konstrukci vozu) a také se k autu nebudou chovat zrovna dvakrát šetrně.

Design
Ford zvolil pro model RS500 speciální černý matný odstín. Nejedná se ale o lak, nýbrž o fólii od společnosti 3M, která se aplikuje na hotový automobil s černým nátěrem ve Frankfurtu. I v interiéru byly změněny některé drobnosti, ale asi nejvýraznější a tou nejsledovanější bude pořadové číslo limitované edice.

Ford ještě nestanovil cenu této speciální edice. Jediné, co víme, je, že se jich k nám dostane jen pět, slovy pět, číslicí 5. V Německu jich ale bude na výběr hned 55 a ve Francii podobně, takže si můžete případně nějaký přivézt odtud.

Možná, že někteří z vás čekali (upřímně, my také) ostřejší nástroj s nižší hmotností a drsnějším pojetím, nicméně i tak je limitovaná edice Focusu RS500 lákavé zboží a pravděpodobně se po ní jen zapráší.

Stáhněte si wallpaper Fordu Focus RS500

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyFord Focus RS500
0-100 km/h (s)5,6 s
Motor
Konstrukceřadový pětiválec
Palivobezolovnatý benzín
RozvodDOHC, proměnné časování Ti-VCT
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2522
Vrtání x zdvih (mm)83,0 x 93,2
Převodovkašestistupňová manuální, samosvor
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)257 kW / 350 koní v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)460 Nm v 2500 až 4500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)238,4 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)265 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)nepodstatná
Objem nádrže (l)62 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4402
Šířka (mm)1842 (bez zrcátek)
Výška (mm)1497
Rozvor náprav (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1468
Celková hmotnost (kg)1860
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)neblázněte...
Zavazadlový prostor (l)na helmu a trochu toho nákupu
Ceny
Základní cena modeluještě nebyla stanovena
29.3.2010 7:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist