autoweb.cz > Ford > Ford Focus RS500 oficiálně + fotogalerie
Ford Focus RS500 oficiálně + fotogalerie
Internetem začaly kolovat spousty informací o novém ostrém Fordu Focus RS500, až jsme ztratili přehled, co z toho je informace oficiální a co jen spekulace. Nyní tu ale konečně máme oficiální tiskovou zprávu a také oficiální fotografie ve velkém rozlišení, takže si Ford Focus RS můžeme prohlédnout pěkně dopodrobna.
Motor a převodovka
Pod přední kapotou zůstal přeplňovaný pětiválec 2,5 l, ale dostal nové sání, obrovský mezichladič stlačeného vzduchu, nově naladěný výfuk, výkonnější palivové čerpadlo a samozřejmě novou řídící jednotku, takže nyní pohodlně vydoluje ze svých útrob výkon 350 koní v 6000 ot./min. a točivý moment 460 Nm od 2500 do 4500 ot./min.
Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Zajímavé je, že vnitřek motoru zůstal beze změn. Proč? Ford s ostrou verzí o větším výkonu počítal už od začátku a také s tím, že si Focus RS nechá hodně zákazníků načipovat. Převodovka spolu s diferenciálem Quaife zůstaly stejné, což je vlastně v pořádku, protože fungují skvěle.
Zrychlení a maximálka
Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehraje za 5,6 sekundy (standardní Ford Focus RS potřebuje 5,9 s) a maximální rychlost se posunula o 2 km/h na 265 km/h.
Podvozek
Podvozek byl rovněž převzat bez modifikací, neboť nastavení současného Focusu RS stačí na zvládnutí výkonu 350 koní. Ačkoli se může zdát, že jsou nové brzdy a kola, najdete zde jen jinak lakované, ale shodné brzdiče a 19“ ráfky. Ford tvrdí, že prostě není potřeba nic měnit.
Výdrž
Ford Focus RS a také RS500 byl od počátku vyvíjen tak, aby vydržel ostré okruhové nasazení. Během zkoušek bylo dokonce v jednom kuse ujeto se sériovým autem 10 000 km na Severní smyčce Nurburgringu non-stop! Ford rovněž dimenzoval podvozkové a motorové díly na ještě větší zatížení, neboť předpokládal, že si majitelé nechají nejen zvýšit čipem výkon, ale rovněž použijí závodní slicky (které neuvěřitelně zatěžují konstrukci vozu) a také se k autu nebudou chovat zrovna dvakrát šetrně.
Design
Ford zvolil pro model RS500 speciální černý matný odstín. Nejedná se ale o lak, nýbrž o fólii od společnosti 3M, která se aplikuje na hotový automobil s černým nátěrem ve Frankfurtu. I v interiéru byly změněny některé drobnosti, ale asi nejvýraznější a tou nejsledovanější bude pořadové číslo limitované edice.
Ford ještě nestanovil cenu této speciální edice. Jediné, co víme, je, že se jich k nám dostane jen pět, slovy pět, číslicí 5. V Německu jich ale bude na výběr hned 55 a ve Francii podobně, takže si můžete případně nějaký přivézt odtud.
Možná, že někteří z vás čekali (upřímně, my také) ostřejší nástroj s nižší hmotností a drsnějším pojetím, nicméně i tak je limitovaná edice Focusu RS500 lákavé zboží a pravděpodobně se po ní jen zapráší.
Stáhněte si wallpaper Fordu Focus RS500
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Ford Focus RS500 |
---|---|
0-100 km/h (s) | 5,6 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový pětiválec |
Palivo | bezolovnatý benzín |
Rozvod | DOHC, proměnné časování Ti-VCT |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2522 |
Vrtání x zdvih (mm) | 83,0 x 93,2 |
Převodovka | šestistupňová manuální, samosvor |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 257 kW / 350 koní v 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 460 Nm v 2500 až 4500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 238,4 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 265 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | nepodstatná |
Objem nádrže (l) | 62 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4402 |
Šířka (mm) | 1842 (bez zrcátek) |
Výška (mm) | 1497 |
Rozvor náprav (mm) | 2640 |
Provozní hmotnost (kg) | 1468 |
Celková hmotnost (kg) | 1860 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | neblázněte... |
Zavazadlový prostor (l) | na helmu a trochu toho nákupu |
Ceny | |
Základní cena modelu | ještě nebyla stanovena |