autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > Faceliftovaná Mazda MX-5 jde do prodeje
Faceliftovaná Mazda MX-5 jde do prodeje
Facelift oblíbeného a po čertech dobrého roadsteru Mazda MX-5 nám jaksi utekl. Viděli jsme skici a pár obrázků z patentního úřadu, ze kterého svého času unikaly velmi zajímavé materiály. Pak se ale po Mazdě MX-5 slehla zem a až teprve nyní můžeme vidět produkční model.
Není ale vhodné mluvit o faceliftu jako o nějaké decentní optické změně. Japonci se, narozdíl od jiných světových značek, neflákají a na celém autě opravdu zapracovali. Změnilo se nastavení podvozku, brzd a řízení, auto dostalo upravený interiér se sedadly s lepším bočním vedením a také bohatší standardní výbavu. I přes to se podařilo hmotnost udržet na stejných hodnotách, takže Mazda MX-5 bude stále lehká, mrštná a vůbec dobře ovladatelná. Je to přesně ten typ auta, které nepotřebuje pět set koní na to, aby s ním byla sranda.
Mazda MX-5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Když jsme u těch koní, motory zůstávají prakticky stejné. Pokud se ale podíváme pozorněji, zjistíme, že dvoulitr nyní dosahuje nejvyššího výkonu v 7000 ot./min. (dříve 6700 ot./min.) a omezovač zasáhne až v 7500 ot./min, tedy o 500 otáček později. Současně byla upravena i převodovka, zejména poskládání jednotlivých rychlostí. Mazda MX-5 by tak měla být dravější na nižší rychlosti, zatímco prodloužená pětka a šestka zaručí klid a pohodu na dálnici a při dlouhých cestách. Spotřeba a emise rovněž mají klesnout o nějaké to procento dolů.
Celkově se toho na pohonném ústrojí změnilo hodně, ale jedná se spíš o detaily, které mají zvýšit spolehlivost, ovladatelnost a radost z jízdy obecně. V Japonsku za to zaplatíte v přepočtu 480 000 korun, pokud dáváte přednost tradiční plátěné střeše a 540 000 korun, jestli chcete raději pevnou konstrukci. České ceny zatím prozrazeny nebyly, ale neočekávejme nějaké radikální zdražení.
autoweb.cz