autoweb.cz > Infiniti > Do Infiniti míří diesel twin-turbo
Do Infiniti míří diesel twin-turbo
Už bylo na čase! Co jsme tento víkend strávili za volantem Infiniti FX37S, stále jsme mysleli na to, jak by to auto bylo prima s nějakým povedeným dieselem. Přeci jen, motor z kompaktního sportovního Nissanu se pod jeho kapotu hodí podobně jako kečup do zmrzlinového poháru se šlehačkou a ananasem. A to ani nemluvíme o spotřebě záoceánského parníku. No, počkejte si na test…
Ale k věci, konkrétně k třilitrovému dieselovému šestiválci se dvěma turby, který se pod kapotu Infiniti FX podívá. Později ho dostanou i ostatní modely – menší EX a sedan a kupé Infiniti G.
Nový motor bude označován jako 3.0d nebo 30d. V základní verzi poskytne výkon 238 koní a točivý moment 550 Nm od 1750 do 2500 ot./min., což jsou velmi slušné hodnoty. Automobilka tvrdí, že si dala záležet na odhlučnění, zkultivování chodu a vyhlazení průběhu výkonu.
Motor vychází z třílitru, který známe z Renaultu Laguna Coupé a nutno říci, že jak byla celá Laguna taková divná, tak tento motor, ve spojení se solidním automatem, byl vlastně to nejlepší. Měl sílu, kultivovaný a charakterní projev (pod kapotou Renaultu, považte) a rozumnou spotřebu.
Infiniti samozřejmě na motoru zapracovalo dosti důkladně, takže se dá považovat za úplně novou jednotku. Čím dříve se tento třílitrový diesel pod kapotu vozů Infiniti dostane, tím lépe. Svým způsobem jsou to totiž zajímavá netradiční auta a diesel určitě přiláká spoustu zákazníků, kteří jinak osedlávají BMW X6 a jinou konkurenci.
Podle Infiniti prý vývoj zvažoval i možnost výroby kompaktního dieselového osmiválce, ale nakonec se šestiválcová jednotka ukázala jako vhodnější a výrobně jednodušší.
Abychom ještě nezapomněli na spotřebu – podle Infiniti se model FX30d spokojí s 9 l/100 km a model EX30d s 8,4 l/100 km. Data pro sedan a kupé G30d ještě nebyla zveřejněna. Výrobce potvrdil, že se později stejný motor dostane i pod kapotu velkého sedanu Infiniti M.
autoweb.cz