Detroit Auto Show: Lexus IS-F

BMW M3, Audi RS4 a Mercedes C 55 AMG mají nového soupeře. Vypálí Lexus německým sportovním sedanům rybník?

Z hlediska tržního podílu jde o okrajový model – a přesto je tohle auto pro Lexus svým způsobem velmi důležité. Zavede totiž značku tam, kde nikdy nebyla, do segmentu prémiových sportovních sedanů střední třídy.

Hlavním rivalem Lexusu IS-F bude připravované BMW M3 E60. IS má stejnou koncepci jako řada 3, to znamená vidlicový osmiválec vpředu a pohon zadních kol, zavěšení vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu.

Lexus IS velká fotogalerie

Lexus IS fotogalerie

V případě IS-F se Japonci očividně inspirovali americkou frází o tom, že „there’s no replacement for displacement“ (objem ničím nenahradíš). V přídi je totiž napěchovaný vidlicový osmiválec o monstrózním objemu 5,0 l. Přesné parametry automobilka prozatím nezveřejnila, uvádí výkon „přes 400 koní“ a točivý moment „přes 470 Nm.“

Na rozdíl od většiny rivalů (kromě Mercedesu C 55 AMG) má IS-F konvenční automatickou převodovku, avšak s nekonvenčními počtem převodů  – osm. Řidič ovšem nemusí spoléhat na vrtochy řídícího software a může převzít kontrolu na řazením sám. K dispozici jsou mu pádýlka pod volantem. Při podřazování software naordinuje automatický meziplyn pro hladší změnu převodu.

Zrychlení na 100 km/h nebude podle automobilky trvat déle než 4,9 s.

O naladění podvozku toho v Detroitu Lexus mnoho neprozradil. Snad jen, že auto sedí o 15 mm blíž k silnici a že vývoj probíhal mimo jiné na autodromu Fuji Speedway. Stabilizační systém VDIM nabízí tři režimy: normální, benevolentnější Sport a úplnou deaktivaci.

Optický paket si můžete prohlédnout sami na fotkách. Osobně si myslíme, že čtveřice výfuků začíná být trochu otřepané téma, nicméně sportovní úpravy vytvářejí ve spojení se sofistikovanými základními tvary IS přiměřeně hrozivý výraz.

Lexus IS-F by měl přiburácet do showroomů možná už na podzim letošního roku. Cena zatím stanovena nebyla, ale stačí se podívat, za kolik prodává svoje auta konkurence, a bude vám jasné, že na IS-F budete s největší pravděpodobností potřebovat necelé dva miliony korun.

autoweb.cz

9.1.2007 8:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist