Desetiválcové Audi S6

Další novinkou na detroitském stánku Audi je špičkový model S6 s motorem V10 FSI o objemu 5,2 litru.

Jde o téměř identický motor, jaký najdete v modelu S8 a přestože automobilka tvrdí, že je to úplně nově vyvinutý motor, každý motoristický fanda ví, že svůj život začal v malém supersportu Lamborghini Gallardo. Kompaktní vidlicový desetiválec s úhlem rozevření 90 stupňů je v Audi pochopitelně naladěný úplně jinak, dává o celých 100 koní méně, než v Gallardu SE, ale i tak je hodnota 420 koní víc než dostatečná. Úplně to samé se dá říct o točivém momentu 540 Nm, zejména vzhledem k tomu, že v rozmezí 2500 až 5500 otáček je k dispozici celých 500 Nm. V reálném provozu asi neexistuje situace, ve které by této dálniční střele scházel výkon.

S6 vyrazí na stovku za 5,2 sekundy (S6 Avant za 5,3 s), maximální rychlost je jako obvykle elektronicky omezena na 250 km/h. Silnému motoru byl přizpůsoben podvozek i pohonné ústrojí. Odpružení vozu přitvrdilo, standardně montovaný šestistupňový Tiptronic řadí rychleji (a dokáže se přizbůsobit řidičovu stylu jízdy) a lepší odezvu má i posilovač řízení servotronic. Výkon putuje na všechna kola přes poslední generaci systému Quattro v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, což zajišťuje sportovnější charakter jízdy. Tomu pomáhá i další věc: elektronický systém ESP má dvoustupňové vypínání (nejdříve deaktivuje pouze kontrolu trakce ASR, dlouhým stiskem tlačítka pak všechny funkce), ovšem ASR se automaticky neaktivuje při překročení určené rychlosti, jako v případě běžných modelů S6.

Hlavním úkolem S6 je ale zachování pohodlí posádky, navzdory sportovním schopnostem motoru i podvozku. V interiéru najdete luxusní materiály a samozřejmostí je proslulá dílenská kvalita této značky. Vnější design vozu staví na nevtíravé eleganci s typickou maskou, zvýrazněnou vertikálními chromovými prvky. Mírně rozšířené blatníky doplňují decentní spoilery. Nepřehlédnutelná jsou speciální devatenáctipalcová pětipaprsková kola, obutá do pneumatik rozměru 265/35 R19. Tato velikost je potřeba, aby se dovnitř vešly ventilované kotouče o průměrech 385 mm vpředu a 335 mm vzadu. Novinkou je nový typ denního osvětlení, který tvoří dva pásy výkonných LED diod integrovaných do vrchní části nasávacích otvorů v nárazníku. Při denním svícení mají zanedbatelnou spotřebu, šetří životnost hlavních xenonových světlometů, zajišťují majiteli vozu zvýšenou bezpečnost v provozu a navíc se stanou jasným odlišovacím znamením modelu S6. Mlhovky se přesunuly pod kouřové sklo k hlavním světlometům.

 

Honza Koubek

10.1.2006 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist