Chevrolet Volt: první fotka

Respektive první fotka sériového auta, koncept už samozřejmě viděl každý...

Koncept Volt se představil na lednovém autosalonu v Detroitu 2007 a podle všech zpráv tam vyvolal docela poprask. Téměř všichni lidé, kteří do toho měli co mluvit, si ho příli vidět ve výrobě, ale automobilka se vyjádřila jasně: Volt sice bude, ale od divokého konceptu se přece jen bude muset dost lišit.

Téměř rok po premiéře konceptu pouští automobilka do světa první snímek sériové verze. Pokud z něj lze vůbec něco usuzovat, Volt by si mohl zachovat poměrně nízkou střechu. Maska má design typický pro moderní Chevrolety, ovšem s mřížkami všeho druhu se pravděpodobně budeme loučit: záslepky optimalizují obtékání vzduchu a snižují aerodynamický odpor. Dostatek chladícího vzduchu se dostane dovnitř otvorem pod nárazníkem.

Druhá věc ovšem je, kolik vlastně vzduchu ke chlazení bude potřeba, protože Volt bude poháněn elektrickým systémem E-flex. Vývojáři slibují, že dojezd čerstvě (ze zásuvky) dobitého vozu bude zhruba 65 kilometrů, což by mělo stačit většině lidí na běžné dojíždění. Pokud se budou potřebovat dostat dál, E-flex si další elektřinu vyrobí pomocí malého palubního spalovacího motoru s generátorem.

Design sériového vozu dostal na starost designový tým, který vede Bob Boniface – tedy stejní lidé, kteří postavili koncept. Teď se prý v aerodynamickém tunelu zabývají doladěním tvaru, aby vozu zajistili co nejlepší dojezd. Už teď je odpor vzduchu o 30% nižší, než u původního konceptu. Pokud vše půjde podle plánu, Chevrolet Volt by se měl začít prodávat v listopadu 2010.

autoweb.cz

12.12.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist