Brabus Rocket rekordmanem

Nedávno jsme tu měli jeho policejní verzi, dnes přinášíme zprávu, že se stal nejrychlejším sériovým sedanem na světě.

Firma Brabus se snahou o zisk tohoto titulu zabývá už od roku 1996. Tehdy jejich Brabus E V12 dosáhl rychlosti 330 km/h. V roce 2003 na něj navázali novou verzí E V12 Biturbo, která uměla 350,2 km/h.

Od letoška se ale vyrábí Brabus Rocket, malosériové monstrum založené na Mercedesu CLS, které vylepšilo světový rekord na 362,4 km/h. Jenže znáte to, když vám o něco opravdu jde, nedáte si jen tak pokoj. Určitě to platí o vývojářích z Brabusu, kteří v polovině září vyrazili na italský vysokorychlostní okruh Nardo a pod dohledem oficiálů z TÜV (kteří ověřili, že rekordní auto smí na silnice), naměřili své exkluzivní střele rychlost 365,7 km/h.

Upravený sedan s cenovkou 348 tisíc Eur (přes 9,7 milionu Kč) pohání motor Brabus SV12 S, plněný dvojicí turbodmychadel. Je založen na poslední verzi dvanáctiválce ze série 600 a do motorového prostoru se vejde skutečně těsně. Uvnitř bloku najdete speciální klikovou hřídel, válce byly převrtány na větší průměr a dostaly větší, kované písty. Objem vzrostl z 5,5 na 6,3 litru. Motor dostal sportovní vačky a leštěné kanálky sání i výfuku optimalizují proudění směsí.

Větší turbodmychadla, výkonnější mezichladič stlačeného vzduchu a speciální výfukový systém z nerezové oceli doplňuje přeprogramovaná elektronika, zajišťující splnění normy Euro IV.

Tyto úpravy si zákazníci mohou objednat také do modelů S600, S65 a dokonce i do modelu SL, vybavených pěeplňovaným dvanáctiválcem. Výsledný výkon činí 730 koní v 5100 otáčkách, točivý moment je neuvěřitelných 1320 Nm. Kvůli životnosti pohonného ústrojí je elektronicky snížen na 1100 Nm, dostupných už od 2100 ot./min. Na zadní kola putuje výkon přes upravený pětistupňový automat a samosvorný diferenciál Brabus.

Pokud si Brabus Rocket koupíte, dostanete ho s omezovačem nastaveným na 350 km/h. Stejně bychom rádi viděli, kde najdete dost dlouhou a bezpečnou rovinku na otestování… Každopádně si ale budete moci užívat drtivé akcelerace. Těžký sedan umí stovku za rovné 4 sekundy, 0-200 km/h trvá 10,5 s, na 0-300 km/h stačí 29,5 s.

Úprav doznala aerodynamika, podvozkové komponenty a pochopitelně i brzdy. Upravené spoilery doplňuje funkční difuzor, laditelný podvozek byl vyvinut ve spolupráci s firmou Bilstein a keramické kotouče o rozměru 375×36 mm svírají dvanáctipístkové hliníkové třmeny (vzadu 355×26, šestipístkové). Vzhledem k rozměrům brzd je třeba použít speciální devatenáctipalcová kola Brabus Monoblock IV nebo S. Pneumatiky mají rozměr 255/35 ZR19, resp. 285/30 ZR19.

V interiéru najdete jemnou kůži Mastik a Alcantaru, prvky z pravého karbonu, ergonomický sportovní volant a tachometr cejchovaný do 400 km/h. A můžete si přikoupit i oficiální tričko „Special High-Speed testing edition“.

Honza Koubek

22.11.2006 9:43

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist