BMW X6 – kompletní informace plus fotogalerie

Přichází nový druh: „terénní kupé“

Autosalon v Detroitu se blíží a BMW se rozhodlo (jak už to tak v posledních letech bývá zvykem) odhalit svou velkou premiéru v předpremiéře. Nový model X6 je první z přicházející řady crossoverů, kterým konkrétně BMW říká Sports Activity Vehicle, neboli SAV. Lidskou řečí je to pětidveřové čtyřmístné auto se siluetou kupé, ovšem na zvednutém „terénním“ podvozku. Nový model ovšem není jedinou novinkou BMW, velké věci se totiž dějí i v technice.

Pod kapotou totiž najdete zbrusu nový osmiválec o objemu 4,4 litry, který plní hned dvě turbodmychadla a navíc používá přímé vstřikování benzínu. Výsledkem je výkon 300 kW/408 koní a točivý moment 609 Nm. Na osmiválec se to možná nezdá moc, ale jen do chvíle, než si všimnete, v jakých otáčkách je maximální točivý moment k dispozici. Rozmezí 1750 – 4500 ot./min. byste totiž až dosud bez váhání přiřkli turbodieselu.

Robustní X6 s tímto motorem vystřelí na stovku za 5,4 sekundy a není pro něj problém aktivovat omezovač v 250 km/h. Poměrně nové bude značení – zatímco u stávajících modelů jsme zvyklí na jednoduché „X5 3.0d“, nově se budeme muset začíst do „X6 xDrive50i“. O stupeň nižší motorová varianta, X6 xDrive35i, dostane také dvojité přeplňování, tentokrát ovšem na třílitrový řadový šestiválec, ze kterého tak vydoluje 225 kW/306 koní a rovných 400 Nm mezi 1300 a 5000 ot./min. Pokud vám tyto hodnoty něco připomínají, ano, jde o stejný a stejně laděný motor, jaký pohání BMW 335i coupé.
Nezapomnělo se pochopitelně ani na příznivce nafty, verze xDrive35d a xDrive30d používají shodný common-railový třílitrový šestiválec, v silnější variantě přeplňovaný systémem Variable Twin Turbo na 210 kW/286 koní a 580 Nm, ve slabší s jedním turbem a hodnotami 173 kW/235 koní a 520 Nm.

Všechny modely budou k dispozici s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby stupňů a v interiéru se dočkáme „sportovního nádechu“ – například tříramenný kožený volant bude mít pod věncem ovládání převodovky.

Zakomponování názvu xDrive do pojmenování jednotlivých modelů by mohlo napovídat, že se snad dočkáme i verze s jedinou poháněnou nápravou, ale podle BMW tomu tak není – všechny X6 budou mít pohon všech kol s elektronickou variabilní distribucí výkonu mezi obě nápravy. Za běžných podmínek poputuje 40% točivého momentu na přední a 60% na zadní nápravu. V X6 se také objeví úplná novinka, systém DPC (Dynamic Performance Control), která inteligentně rozdělí výkon mezi pravé a levé zadní kolo, k čemuž používá elektronický zadní diferenciál. K dispozici bude zatím deset různých odstínů laku, jedenáct druhů koženého čalounění a tři druhy obložení interiéru.

autoweb.cz

18.12.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist