autoweb.cz > BMW > BMW X5 M a BMW X6 M oficiálně!
BMW X5 M a BMW X6 M oficiálně!
Pokaždé, když se objeví bavorák s písmenem M, máme hned důvod jásat. Ale co tentokrát? Vždyť tohle nejsou žádné odlehčené emtrojky ani ultimativní supersporty – tohle jsou dvě oteklá SUV! Příchod BMW X5 M a BMW X6 M byl avizován dlouho dopředu, takže jsme měli dost času se obrnit. No, pancíř to vydržel, ale jen tak tak…
Nezaobírejme se designem a smyslem existence těchto dvou věcí a pojďme se podívat pod kapotu. Jak již bylo naznačeno dříve, k pohonu X5 M a X6 M slouží dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l, který posílá na všechna kola 555 koní při 6000 ot./min. a 680 Nm mezi 1500 a 5650 ot./min. To stačí ke zdolání stovky za méně než pět sekund a k maximální rychlosti 250 km/h, kterou hlídá omezovač. Jistě, jeho vypnutí nedá tolik práce…
Nejen že se poprvé v historii dostává znáček /M na obézní SUV, ale také se poprvé v historii spojuje motor z divize M s klasickou automatickou převodovkou. Ta má šest rychlostí a nabízí plně automatický režim pro maximální komfort, sportovní režim a manuální režim, kdy si řidič volí rychlosti pádly pod volantem. K dispozici je i tzv. launch-control pro rychlý start z místa.
BMW si dalo velmi záležet na elektronickém adaptivním podvozku, aby byla co nejlepším způsobem maskována masivní dvoutunová hmotnost. Podařilo se sice dosáhnout tradičně optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50/50, ale stejně se dříve nebo později musí vysoká hmotnost projevit – například v zatáčkách. Díky modifikovanému pohonu všech kol xDrive jsou prý zásahy stabilizace při běžné jízdě skoro vyloučeny a omezují se pouze na řešení krizových situací. A jestli si hodně věříte, můžete záchrannou elektroniku vypnout úplně, což není v této kategorii zrovna obvyklé.
K udržení velkého kolosu na uzdě slouží obří kotouče, které mají vpředu průměr 396 mm, vzadu 386 mm a jsou svírány čtyřpístkovými třmeny. Ty se schovávají za 20“ ráfky s pneumatikami 275/45 R20 vpředu a 315/35 R20 vzadu.
Nevíme, kolik tohle auto sežere při trochu odvážnější jízdě benzínu, ale když si přečtete náš test BMW X6 s přeplňovaným osmiválcem, něco vám to napoví. Každopádně to stejně bude potenciálním zákazníkům jedno, v Rusku stojí benzín pár korun a je ho tam dost.
autoweb.cz