autoweb.cz > BMW > BMW X1 na českém trhu
BMW X1 na českém trhu
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
BMW X1 jsme vám již představili na začátku července, avšak teprve nyní jsme se s ním během jeho uvedení na český trh mohli svézt.
Malé SUV není zas tak úplně malé, neboť svou velikostí se prakticky vyrovná BMW řady 3 Touring. Má také naprosto stejný rozvor. BMW však záměrně zvolilo označení X1, aby evokovalo příbuznost s menším BMW řady 1 a hlavně také proto, aby na trhu zůstalo místo na větší BMW X3.
BMW X1 vypadá ve skutečnosti mnohem lépe než na fotkách, ale i tak budou jeho tvary jistě předmětem mnoha sporů. Lepší už je to u designu interiéru, který se snad musí líbit každému. A to ani nemluvíme o jeho prvotřídní kvalitě, která by spíš odpovídala BMW řady 3 než základnímu BMW řady 1.
BMW X1 velká fotogalerie
Zvláštností BMW X1 je především možnost dostat toto SUV s pohonem pouze zadní nápravy. A podle kolegů, kteří s ním jezdili, se dá vyprovokovat ke spektakulárním smykům, zejména na nezpevněném povrchu. Jinak je prý ale jeho přilnavost velmi dobrá a pohon všech kol je možná i trochu zbytečný.
My jsme se svezli s nejsilnější benzínovou motorizací BMW X1 xDrive28i s řadovým šestiválcem 3,0 l, která má pohon všech kol v základu. A ten byl rozhodně potřeba, protože jsme s autem zavítali do lomu, kde byl dostatek bahna, kamení, štěrku a jinak velmi zákeřného povrchu. Obyčejné auto by zde mělo velké potíže, ale BMW X1 překonává i větší hrboly a díry s velkou jistotou a hlavně při tom nevydává pazvuky a drahé rány. A to se třeba o základním BWM řady 1 nebo BMW řady 3 říci nedá, neboť tyto modely při jízdě na nekvalitní silnici docela výrazně tlučou. Zvláště, pokud jsou vybaveny nízkoprofilovými pneumatikami.
BMW X1 je velmi jisté i na obyčejné české okresce. Jeho řízení je velmi příjemné a připomíná svou živostí a komunikativností malé BMW řady 1. A to je jedině dobře, protože jezdit s tímhle autem je opravdu zábavné. Vlastně ani nepůsobí jako podobná SUV Volkswagen Tiguan či Ford Kuga. Spíše máte pocit, že řídíte kombík. Až se svezeme s BMW X1 pořádně, vyneseme konečný soud, ale zatím to vypadá na nejzábavnější auto kategorie. A ten motor… Řadový šestiválec 3,0 l je plný charakteru a má velkou zásobu síly. Akorát si ne moc dobře rozumí se šestistupňovým automatem, který občas zaváhá, zejména při prudkém přidání plynu. Ve sportovním režimu je ale převodovka hbitější a intuitivnější, můžete jí také pomoci tlačítky na volantu.
Testovací trasa vedla z poloviny po zakroucených okreskách a z poloviny terénem, takže se podepsala na spotřebě velmi neblaze. Ale při ustálené jízdě ukázal palubní počítač hodnotu kolem 9 litrů, což je příjemné. Většina zákazníku stejně zvolí diesel, ale chybu neudělají. Vznětové motory jsou dobře odhlučněné a mají lineární přísun výkonu.
BMW nasadilo velmi zajímavé ceny, které by mohly oslovit širší spektrum zákazníků. Všechny ceny jsou uvedeny v následující tabulce.
BMW X1
výkon/toč.moment
spotřeba
cena vč. DPH
sDrive18d
143 k/320 Nm
5,2
707 200,-
xDrive18d
143 k/320 Nm
5,7
759 200,-
sDrive20d
177 k/350 Nm
5,3
774 800,-
xDrive20d
177 k/350 Nm
5,8
826 800,-
xDrive23d
204 k/400 Nm
6,3
899 600,-
xDrive28i
258 k/310 Nm
9,4
1 001 000,-
Později ještě dorazí další benzínové motorizace, čtyřválec sDrive20i a xDrive20i o výkonu 170 koní a také výkonnější šestiválec xDrive30i (nebo xDrive35i) s přeplňováním.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | BMW X1 xDrive28i |
---|---|
0-100 km/h (s) | 6,8 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový šestiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 2996 |
Kompresní poměr | 10,7 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 85,0 x 88,0 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 190 kW / 258 k při 6600 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 310 Nm v 2600 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 153,1 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 205 (230) km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 13,0 / 7,3 / 9,4 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 63 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4454 |
Šířka (mm) | 1798 |
Výška (mm) | 1545 |
Rozvor náprav (mm) | 2760 |
Provozní hmotnost (kg) | 1685 |
Celková hmotnost (kg) | 2180 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | 420 - 1350 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 001 000 Kč |