BMW řady 5 GT oficiálně

Po úniku informací vypouští automobilka všechny důležité informace včetně fotografií a videa.

Nová kapitola s názvem BMW řady 5 právě začíná. BMW odhalilo sériovou podobu řady 5 GT. S konceptem jsme se mohli seznámit již dříve, ale tohle je produkční model. BMW se tak snaží prosadit na místě, kde Opel Signum a Renault Vel Satis sklidili neúspěch.

Vynechme hodnocení designu a podívejme se rovnou na to, co BMW řady 5 GT nabízí. Podle BMW je to prostor na zadních posunovacích a polohovatelných sedadlech srovnatelný s BMW řady 7, nebo maximální úložný prostor 1700 litrů.

Dobře, tím jsme si odbyli praktickou stránku věci a teď rychle na motory. Základní pohonnou jednotkou je prozatím třílitrový diesel v modelu 530d GT o výkonu 245 koní a točivém momentu 540 Nm. Na stovku zrychlí za 6,9 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 240 km/h. V kombinovaném cyklu spotřebuje 6,5 l/100 km a vypustí 173 g/km CO2.

Diesel bude jistě nejprodávanější variantou, ale ani zájemci o benzínové motorizace nepřijdou zkrátka. Nový jedním turbodmychadlem přeplňovaný třilitrový šestiválec (vývojový stupínek motoru N54 se dvěma turby) v modelu 535i GT vyvine výkon 306 koní a točivý moment 400 Nm. Na stovku dotlačí velký hatchback za 6,3 sekundy a rozjede se na 250 km/h, kde ho zastaví omezovač. Spotřeba je 8,9 l/100 km a emise 209 g/km CO2.

BMW řada 5 velká fotogalerie

BMW řada 5 fotogalerie

Vrcholnou motorizací je dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l v modelu 550i GT, který posílá na zadní kola 407 koní a 600 Nm. Akcelerace na 100 km/h za 5,5 sekundy a maximální rychlost 250 km/h jsou samozřejmostí, stejně tak spotřeba 11,2 l/100 km, která se bude v reálném provozu pohybovat někde úplně jinde…

Později se pod kapotu dostanou i menší motory, zejména dvoulitrový diesel a atmosférický benzínový třílitr o výkonu 256 koní. Ani na dvakrát přeplňovaný třílitrový diesel se určitě nezapomene.

Novinkou je i osmistupňová automatická převodovka původem v BMW 760i a adaptivní tlumiče přizpůsobující se stylu jízdy. Nechybí ale ani obligátní tlačítko Sport a Sport +. Určitě pochopíte, k čemu slouží…

Vedle obvyklých technologických fajnovostí nabízí BMW 5 GT i spoustu zbytečností, které ale zpříjemňují nebo usnadňují každodenní pohyb na palubě. Jmenujme za všechny systém varování před opuštěním jízdního pruhu nebo dokonce boční, zadní a horní kameru (?). K čemu může sloužit, nevíme…

BMW vydalo více jak desetistránkovou tiskovou zprávu, tak nás omluvte, že vás nebudeme seznamovat se všemi podrobnostmi. To důležité jsme si ale řekli, takže teď se podívejte na video a prohlédněte si fotogalerii.

 

autoweb.cz

24.5.2009 10:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist