autoweb.cz > BMW > BMW řady 5 Gran Turismo na českém trhu
BMW řady 5 Gran Turismo na českém trhu
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
BMW řady 5 Gran Turismo je natolik jiné auto, že ho lze považovat za BMW nové generace. Je to crossover, tedy kříženec několika klasických koncepcí. BMW ho rádo považuje za mix mezi luxusní limuzínou, SUV a MPV. A není divu, protože si s sebou nese všechny pozitivní vlastnosti výše uvedených vozů.
Nabízí prostor a komfort BMW řady 7, vyšší pohodlnou pozici za volantem podobnou SUV a variabilní prosvětlený interiér jako v MPV.
BMW řady 5 GT jsme si již krátce představili a přinesli jsme vám i první rychlý test modelu BMW 535i Gran Turismo. Nyní jsme se s ním konečně mohli krátce svézt na českých silnicích všech kategorií, a tak jsme mohli zjistit, jak bude fungovat v našich podmínkách.
BMW řada 5 velká fotogalerie
Protože se kolegové novináři při národní prezentaci vrhli na modely s dieselem jako supi, zůstaly na nás jen benzínové motorizace. A protože jsme se s verzi 535i GT již svezli, nezbývalo než vyzkoušet nejsilnější variantu BMW 550i GT s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 407 koní.
Podvozek z BMW řady 7 spolu s natáčecí zadní nápravou a aktivním řízením napovídají, že komfort bude hlavní devizou tohoto vozu. Už pohled do tabulky technických údajů prozrazující hmotnost přes dvě tuny dává tušit, že BMW řady 5 GT není auto na vymetání apexů.
Přesvědčíte se o tom i při jízdě, protože vodit tohle auto po silnici třetí třídy není úplně zábavné – sotva se na ni vejdete. Ačkoli je podvozek dobře utlumen a nerovnosti zvládá s přehledem, auto svou hmotnost těžko maskuje. V zatáčce na hrbolech se nepříjemně vlní a přenáší vibrace i do sloupku řízení, takže doporučujeme vyhledávat spíše dálnice a silnice vyššího řádu, neboť na těch funguje BMW 550i GT náramně.
Motor má takovou zásobu výkonu a točivého momentu, že by ho mohl distribuovat do zemí třetího světa. Dotkněte se plynu, převodovka si rychle podřadí o dva tři stupně a velké BMW vyrazí na horizont, jako by ho někdo katapultoval. BMW M3 E46 by v pružném zrychlení mělo s tímhle autem hodně práce. Ovšem nějaké dupání na plyn není to, co byste v BMW 550i GT dělali rádi. Auto vás uklidní, takže jen zapnete tempomat a necháte se ukolébat pohodlnými sedačkami a pěkně prosvětleným a tichým interiérem. Na to, že má BMW řady 5 GT bezrámová okna, neproniká dovnitř aerodynamický hluk.
Překvapivá je i spotřeba, testovací jízda s častým využitím plného přísunu výkonu měla za následek velmi příznivých 14,9 l/100 km. V reálu by tak určitě šlo jezdit i kolem 13 litrů. A to jsem nečekal.
Základní cena za BMW 530d GT je 1 443 000 korun, ale dostanete překvapivě bohatou výbavu včetně dvouzónové klimatizace, kožených sedaček, xenonových světlometů či osmistupňového automatu. Připlácet můžete za adaptivní podvozek, aktivní natáčení zadní nápravy včetně aktivního řízení, zábavní systém, či couvací a boční kamery.
Verze BMW 535i GT stojí 1 476 800 korun a vrcholná varianta BMW 550i GT už po vás bude chtít 2 002 000 korun.
Později ještě dorazí dvakrát přeplňovaný diesel pro 535d a nový benzínový motor, zřejmě pro 540i. Na to si ale radši počkejme, protože nebylo nic oficiálně potvrzeno. Verze M nebude, nebojte.
BMW řady 5 Gran Turismo je velmi zajímavé auto a pokud jste už znuděni obyčejnými luxusními sedany či velkými SUV, tohle je řešení. Vážně, tohle auto se nám líbí.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | BMW 550i Gran Turismo |
---|---|
0-100 km/h (s) | 5,5 s |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový osmiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňovaní dvojicí turbodmychadel |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 4395 |
Kompresní poměr | 10,0 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 88,3 x 89,0 |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 300 kW/407 k při 5500 - 6400 ot/min |
Točivý moment (Nm) | 600 Nm od 1750 do 4500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 197,5 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 16,2 / 8,3 / 11,2 |
Objem nádrže (l) | 70 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4998 |
Šířka (mm) | 1901 |
Výška (mm) | 1559 |
Rozvor náprav (mm) | 3070 |
Provozní hmotnost (kg) | 2060 |
Celková hmotnost (kg) | 2690 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2100 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 2 002 000 Kč |