BMW řady 5 (F10) oficiálně

Nový pětkový bavorák opouští od odvážných linií minulé generace.

A je to tady! Nové BMW řady 5 se právě představilo. Auto, na které manažeři po celé Evropě čekají netrpělivě už přes rok, právě odhodilo plachtu a konečně nám umožňuje prohlédnout si jeho velmi… ehm, velmi konzervativní linie.

Když jsme prvně viděli nové BMW řady 5, napadlo nás, že vypadá jako menší BMW řady 3. Ale to byl určitě u BMW cíl. Už během vývoje se netajili, že bude design konzervativní a tradiční a že bude mít za úkol přivábit zpět ztracenou klientelu, které prostě minulá generace BMW řady 5 nesedla.

Nebudeme hodnotit, která z variant je lepší. To necháme na vás. Nás zajímá především technika, kterou je nové BMW řady 5 doslova prošpikováno. Tak se na to pojďme podívat.

BMW řada 5 velká fotogalerie

BMW řada 5 fotogalerie

Zpočátku bude k dispozici celá paleta šestiválců a jeden osmiválec, čtyřválce dorazí až později. Koncepce samozřejmě zůstává stejná – motor vpředu podélně a pohon zadních kol (xDrive bude za příplatek). Zatím jsme se dozvěděli, že BMW nabídne novou automatickou osmistupňovou převodovku již v základní výbavě, ale očekáváme, že se k některým motorům objeví v nabídce i tradiční manuál.

Nové BMW řady 5 sdílí mnoho komponent podvozku s BMW řady 7, takže by se dalo říci, že nová pětka je vlastně zmenšenou sedmičkou.

Na vrcholu, než dorazí BMW M5 s výkonem skoro 600 koní, bude prozatím stát BMW 550i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 407 koní. To je o 7 koní víc, než kolik nabízelo minulé BMW M5 E39!

Dalším motorem je přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l o výkonu 306 koní v BMW 535i, následuje tradiční atmosférický šestiválec 3,0 l o výkonu 258 koní v modelu BMW 528i a šestiválec 2,5 l o výkonu 204 koní v modelu BMW 523i.

Dieselové motory jsou zastoupeny novým šestiválcem 3,0 l o výkonu 245 koní v modelu BMW 530d a o výkonu 204 koní v modelu BMW 525d. Čtyřválec 2,0 l o výkonu 184 koní v modelu BMW 520d dorazí trochu později. Pochlubí se ale rekordními hodnotami spotřeby a emisí ve třídě – 5,2 l/100 km a 137 g/km CO2.

V průběhu příštího roku se v nabídce objeví dvakrát přeplňovaný diesel 2,0 l v modelu BMW 523d, který nabídne přes 200 koní výkonu a také benzínový čtyřválec 2,0 l v BMW 520i, který bude tvořit naprostý základ nabídky. BMW si evidentně nechává prostor pro verze BMW 525i, 530i a 540i, které by mohly nabídnout větší výkon a možná i slibované manuální převodovky. Pod označením BMW 525i by se mohl skrývat přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonu přes 200 koní, který později dostane nové BMW řady 1 a BMW řady 3. Verze 530i zase nahrává výkonné verzi atmosférického šestiválce dosahující až na 300 koní, 540i by mohla slibovat atmosférický osmiválec. Ale to jsou prozatím jen spekulace.

Aby BMW snížilo spotřebu a emise, dostala nová pětka novou generaci programu EfficientDynamics. Pneumatiky s nízkým valivým odporem, rekuperace energie při brždění, chytrý alternátor, úsporný kompresor klimatizace, aktivní klapky v chladiči optimalizující proud vzduchu a aerodynamické úpravy na spodku vozu jsou jen některými detaily, které přispěly k redukci sledovaných veličin. BMW rovněž snižovalo hmotnost, kde se dalo. Nápravy jsou tak vyrobeny z hliníku a hliníkové jsou i dveře a kapota. BMW se rovněž zaměřilo na redukci hmotnosti ráfků kol a pneumatik runflat, ale obáváme se, že toto bude opět slabou stránkou nové BMW řady 5…

Z bezpečnostních systémů jmenujme aktivní tempomat, stabilizaci, varování před opuštěním jízdního pruhu, noční vidění, boční kamery umístěné v přídi vozu, pokročilý parkovací asistent a mnoho dalšího. BMW nabídne i modernizovaný systém iDrive, který je v základu vybaven 7“ displejem s rozlišením 800 x 480 p a za příplatek 10,2“ displejem o rozlišení 1280 x 480 p.

První sedany BMW řady 5 (F10) dorazí k prodejcům koncem ledna 2010, nejpozději v únoru. Spolu s BMW řady 5 GT tak budou v nabídce zatím dvě karosářské varianty, koncem roku se objeví i kombík BMW řady 5 Touring.

autoweb.cz

24.11.2009 8:04

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist