Tohle auto by se vlastně klidně mohlo jmenovat BMW M3 CSL. Oproti obyčejnému modelu BMW M3 totiž zhublo 190 kg, dostalo silnější motor, ostřejší podvozek a účinnější brzdy. BMW ale přidalo i obří přítlačné křídlo a ochrannou klec s homologací FIA, což jsou věci, které na dřívějších modelech CSL k vidění nebyly. A vůbec, nové BMW M3 GTS se inspiruje především u okruhového speciálu BMW M3 GT4 pro 24h Nürburgringu a také u závodního speciálu BMW 320si pro WTCC.
BMW M3 GTS má pod přední kapotou atmosférický osmiválec, který byl převrtán na 4,4 l. BMW prozatím tají všechny podrobnosti, ale odhadujeme, že výkon by se mohl pohybovat kolem 450 koní (sériová M3 má koní 420).
Síla putuje samozřejmě na zadní pneumatiky o rozměru 285/30 ZR19 přes samosvor, ale bohužel i přes dvouspojkovou převodovku. Sice nepochybujeme o její funkčnosti, ale právě automat byl to, co minulému BMW M3 CSL ubíralo na kouzlu skutečného auta pro fanatiky.
Snížení hmotnosti o 190 kg přináší určité kompromisy v komfortu. Klimatizace, rádio, vyhřívané sedačky, navigace… Na to všechno můžete zapomenout. Místo toho dostanete lehoučké tenké skořepiny tvrdé jako nádražní lavice, volant a hasící přístroj. To vám musí stačit.
BMW začne dodávat zájemcům model M3 GTS na začátku května 2010 za předpokládanou cenu 115 000 eur bez daní. No, je to docela ranec peněz, ale tohle auto se klidně může měřit s Porsche 911 GT3 RS. Ještě nejsou známé všechny detailní informace, ale předpokládáme, že nám je BMW velmi brzy poskytne.
autoweb.cz