autoweb.cz > BMW > BMW M1: nečekaný návrat
BMW M1: nečekaný návrat
Ne, tohle opravdu není „emková“ verze jedničkové řady, ve kterou stále doufáme. Koncept BMW M1 Homage (pocta) vznikl jako, ehm, pocta superautu M1, které letos slaví třicáté narozeniny.
Koncept zůstává věrný svému předobrazu i tam, kde byste do hned neřekli: jeho rozměry jsou stejné jako v případě BMW M1, ačkoliv má o něco delší rozvor. BMW zdůrazňuje, že jde opravdu jen o studii, připomínku historie mnichovské značky, a že koncept v žádném případě není určen pro sériovou výrobu. K vidění byl o víkendu na tradiční přehlídce výjimečných automobilů Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Původní BMW M1 navrhl Giugiaro a šlo o pravé superauto s motorem uprostřed – i když tím motorem byl relativně skromný řadový šestiválec 3,5 l o výkonu 204 kW/277 koní. Akcelerace 0-100 km/h za 5,6 s nicméně před třiceti lety platila za skutečně mimořádnou, asi jako dnes cokoliv pod čtyři sekundy. S vývojem M1 nepomáhal Mnichovským nikdo menší než Lamborghini.
Vrtá vám hlavou, co je to třetí auto na společném snímku? Jde o studii BMW Turbo, jejímž autorem je Paul Bracq a která byla jedním z předobrazů pozdějšího BMW M1.
Chris Bangle, kontroverzní ředitel designu u BMW, k tomu poznamenal: „Pro firmu i pro produkt je důležité neztrácet ze zřetele svoje kořeny. M1 Homage, vytvořená v duchu Giugiarových a Bracqových návrhů, spojuje designérské a technologické hodnoty BMW ve značně emotivní a vzrušující interpretaci.“ Takhle hezky umí mluvit jedině designéři…
BMW M1 Homage možná nikdy nespatří světlo světa jako sériový model. Je nicméně veřejným tajemstvím, že BMW už nějakou dobu pracuje na projektu superauta, se kterým se chce postavit konkurečním projektům Audi R8 a Mercedes SLC.
autoweb.cz