autoweb.cz > BMW > BMW CS Concept
BMW CS Concept
Koncept, na který teď pravděpodobně trochu nevěřícně zíráte, se jmenuje BMW CS a splňuje všechny věci, které BMW slibovalo pro model X6. Tedy například čtyřdveřovou karosérii se splývavou střechou, které Mercedes říká „čtyřdveřové kupé“. Akorát, že to není SUV.
Díváte se na luxusní čtyřdveřový vůz kategorie Gran Turismo, který je jasnou odpovědí na připravované Porsche Panamera, či Aston Martin Rapide. A věřte nebo ne, i tohle nízké, uhlazené kupé má na svědomí šéf designu Chris Bangle. Koncept vypadá úžasně skoro ze všech pohledů, snad kromě přímého čelního. Zepředu vypadá, jako by mělo trochu (dost) oteklý ret. Každopádně jde ale o velké překvapení.
Všichni tušili, že BMW v Šanghaji odhalí něco důležitého, ale dohady se točily kolem zmiňovaného crossoveru, případně nové interpretace roadsteru Z8. Tohle nečekal nikdo. Vypadá to, že by BMW mohlo uvažovat o nástupci osmičkové řady, ovšem v nesrovnatelně luxusnějším čtyřdveřovém provedení.
Koncept sdílí podvozkové skupiny s připravovaným nástupcem řady sedm a jeho rozměry jsou úctyhodné. Výška činí pouhého 1,36 m, ale šířka je bez dvou centimetrů dvoumetrová a na délku má ohromujících 5,10 m. Pro srovnání, současná sedmička měří 5,04 m na délku, 1,9 m na šířku a 1,49 m na výšku. Uvnitř se ovšem posadí jen čtyři lidé a se stejným počtem se dá počítat i v případném sériovém nástupci.
Podle všeho chce BMW zaplnit mezeru mezi sedmičkovou řadou a luxusním segmentem, jemuž vládne Rolls-Royce. Míří tedy na takové hráče, jako je Bentley Flying Spur. Pokud jde o pohonnou jednotku, tisková zpráva mlčí jako hrob. Většina novinářů se ale shoduje v tom, že pokud vůz půjde do sériové výroby, bezpochyby se dočkáme i exkluzivní verze M. Ta by pak mohla mít pod kapotou vidlicová dvanáctiválec o objemu 6,0 litrů, vzniklý zvětšením desetiválce ze současné M5 (stejně jako osmiválec v nové M3 vznikl jeho zmenšením). Výkon by se dal čekat v okolí 600 koní.
Spekulovat se už začalo i o případném označení a zdroje z automobilky si šeptají o Z9. Člen představenstva Norbert Reithofer a designer Adrian van Hooydonk ovšem zdůraznili, že CS je pouze koncept. Van Hooydonk ovšem nezapomněl dodat, že všechny části vozu by se daly přenést do sériové výroby. To znamená, že nízká žraločí příď nějakým způsobem umí splnit přísné předpisy pro bezpečnost chodců.
„Tohle je auto postavené na zakázku, ale ukazuje, kterým směrem by se značka mohla vydat,“ řekl van Hooydonk. „Předpisy pro ochranu chodců nenaruší identitu našeho designu.“
Tak se nám to líbí.
Honza Koubek